INSUMMIT nav logo
Sen, seks i smartfony: interakcje z mediami, gdy wszyscy śpią
sen, seks, smartfon, pomiar pasywny
TABU
SESJA MODEROWANA
11.45 ŚRODA, 25 WRZEŚNIA
Zdradź mi, o której wieczorem nastawiasz budzik na rano, a powiem Ci ile porno oglądasz.
Z pomiaru Gemiusa opartego na telefonach, raportujących szereg danych (dot. korzystania z Internetu ale także sensorów ruchu, poziomu hałasu, sygnatur dźwiękowych rejestrowanych dla większości stacji radiowych i TV) wiemy jak wygląda dzień statystycznego Polaka i Polki od porannej pobudki przez każdy krok ze smartfonem, wyszukanie treści, skorzystanie z aplikacji po kontakt z tradycyjnymi mediami.
A jak wygląda noc?
Czy kiedy nasi badani nie śpią: uczą się, oglądają TV, słuchają radia jadąc samochodem? Kiedy randkują a kiedy sięgają do porno? Czy po tego typu treści sięgają przed, po, czy w trakcie randkowania internetowego? Czy pod osłoną nocy wybierają filmy porno częściej niż tradycyjną telewizję bądź streamingi? Czy jadąc na imprezę słuchają w samochodzie muzycznych stacji radiowych czy odtwarzają muzykę z telefonu a w trakcie before party towarzyszą im muzyczne stacje telewizyjne?
Nie pytaliśmy ich o to, bo powiedzieli o tym sami, a właściwie ich telefony, w pasywnym pomiarze mediów.
Mateusz Chariasz

Data Analysis Team Manager
Gemius

Analityk i manager z bogatym doświadczeniem w analizie rynku w sektorze medialnym (radio/online/kino/prasa) oraz badań mediów w tym w modelu jednoźródłowym.
Zawodowo związany z firmą badawczą Gemius gdzie zarządza Data Analysis Department.
W przeszłości specjalizował się w analizach aktywności reklamowych, identyfikacji insightów konsumenckich, segmentacji i targetowaniu w argumentacjach sprzedażowych na potrzeby kampanii w radiu, kinie, digital audio – w szczególności podcastów.
Pracował dla takich marek medialnych jak Tok FM, Złote Przeboje (Agora S.A.); Radio ZET, Antyradio (Eurozet Group); Onet, Newsweek (Ringer Axel Springer).