INSIGHT TANK

RADA PROGRAMOWA INSUMMIT YOUTH

PIOTR BOMBOL
Ekonomista z ponad 10-letnim doświadczeniem w marketingu (m.in. DDB, Deloitte). W przeszłości założyciel agencji Gameset zajmującej się gaming i metaverse marketingiem. Autor licznych artykułów oraz prelekcji (w tym na Kongresie Badaczy i Cyber organizowanych przez PTBRiO) na temat fenomenu gier i ich znaczenia dla branży marketingowej, badawczej oraz mediowej. Zdobywca nagród Cannes Lions, Effie Awards i MIXX Awards. W latach 2019-2022 członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards Polska
BARTŁOMIEJ BRACH
(Founder of brightlight)
Jestem doktorem nauk o zarządzaniu. Badam nowe problemy zarządzania – zmiany motywacji pracowników, transformacje czasu i miejsca pracy oraz pozabiznesowe cele firm. Doradzam firmom, które chcą się zmienić. Na przykład lepiej dopasować oferty pracy do potrzeb kandydatów, nazwać wartości i cele strategiczne albo wzmocnić pozytywny wpływ firmy na pracowników. Największy sens ma dla mnie praca z polskimi przedsiębiorstwami prywatnymi. Dlatego cieszę się, że miałem szansę pracować z największymi w swoich branżach: CD PROJEKT, x-kom czy Diagnostyka.
MAŁGORZATA CHOMENTOWSKA
(Senior UX Designer & Researcher w EL Passion)
Badaczka i projektantka cyfrowych doświadczeń użytkowników. Specjalizuje się w obsłudze startupów – przekuwaniu wizji założycieli w działający produkt cyfrowy. W wolnym czasie dzieli się wiedzą o UX w ramach różnych inicjatyw: od wykładania na studiach podyplomowych przez programy mentoringowe, po konsultowanie na hackatonach.
ANIA CHYL
(CXI Senior Consultant w Spacecamp)
Z wykształcenia analityczka biznesowa, z wyboru badaczka jakościowa. Z branżą badawczą związana od czasów studenckich. Doświadczenie zdobywała w agencjach badawczych, etnograficznych i strategicznych. Obecnie CXI Senior Consultant w agencji digitalowej Spacecamp, w której odpowiada za badania jakościowe i UX research. Zawodowo zafascynowana tym, jak przekładać insighty na mądre i skuteczne działania strategiczne i digitalowe. 
OLA GĘBAROWSKA
(Senior Customer Consultant W NielsenIQ)
Badaczka rynku z wyboru i wykształcenia, członkini PTBRiO. Absolwentka socjologii UJ na specjalizacji: badanie rynku i analiza polityk publicznych. Ukończyła także pedagogikę o specjalności: animacja społeczno-kulturowa. Wcześniej związana z GfK Polonia, a obecnie z NielsenIQ, gdzie w ramach zespołu Consulting & Analytic Insights wspiera klientów z branży FMCG w obszarze analiz rynkowych oraz trendów konsumenckich.
KAROL JACHYMEK

(Aduinkt w SWPS)

kulturoznawca, medioznawca, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów, prodziekan ds. studenckich Wydziału Nauk Humanistycznych Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Współtwórca i wykładowca School of Ideas – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka), a także technik kształcenia na odległość, myślenia projektowego (Design Thinking) i kreatywnych metod warsztatowych. Współpracował m.in. z TikTokiem, SAS, Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Centrum Nauki Experyment, Fundacją Szkoła z Klasą, NASK, Uniwersytetem Dzieci, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym i Centrum Cyfrowym.
JAN KISIELIEWSKI
(Head of Foresight W Żabka Group)
odpowiedzialny za wskazywanie obszarów do rozwoju dla biznesu grupy, identyfikacje kluczowych zmian rynkowych oraz kulturowych i wykorzystanie ich do tworzenia innowacji i budowania siły marki Żabka. Wcześniej pracował jako szef zespołu strategii marki oraz analiz konsumenckich w consultingu biznesowym.
PAWEŁ PAWIŃSKI
(Co-founder NEW AREAS)
Bio: Doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, patron specjalności Branding na kierunku Komunikacja Wizerunkowa. Współzałożyciel agencji rozwiązań strategicznych NEW AREAS. W pracy naukowej i pozaakademickiej zajmują go zagadnienia wartości marki, parametry skutecznej komunikacji oraz dyskursy medialne.
KATARZYNA PIĄTEK
(Brand Ownerka ING Bank Śląski)
Marketerka z pasją do badań i strategicznego myślenia. W pracy odpowiada za budowanie marki banku w oczach młodych dorosłych. Tworzy i wdraża strategię komunikacji rozwiązań z obszaru bankowości codziennej. W tematy generacji Zet zagłębiła się już tak bardzo, że często zapomina, że to nie jej generacja. Mentorka w programie Zwolnieni z Teorii, gdzie wspiera licealistów w realizacji projektów społecznych. Prywatnie miłośniczka polskiego wzornictwa i designu.
KRZYSZTOF POLAK
(Partner Semiotic Solutions)
Z wykształcenia kulturoznawca (studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskiem, studia doktoranckie SWPS w Warszawie). Współzałożyciel Semiotic Solutions – firmy, która wprowadziła na polski rynek marketingowy semiotykę. Brał udział w ponad 260 projektach analityczno-doradczych stosując semiotykę. Jest autorem wielu publikacji popularyzujących semiotykę w marketingu w pismach branżowych np. Marketing w Praktyce, Brief czy publikacji o międzynarodowym charakterze – ESOMAR Semiotic Series. Prowadził szereg prelekcji w podczas polskich i międzynarodowych konferencji poświęconych zastosowaniu semiotyki w marketingu m.in. 7 wystąpień na konferencjach PTBRIO, konferencja Semiofest w Londynie i Paryżu, wystąpieniach i warsztatach np. Uniwersytet Lubelski, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. Obecnie jest także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS gdzie przygotował specjalny kurs „Diagnoza semiotyczna i pozycjonowanie kulturowe” dla studentów School of Ideas SWPS.
MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
(Strategy Business Director w Kantar, adiunkt w SGH)
W branży badawczej od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi jako Account\Client Director w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Później jako Innovation Business Lead odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
ANNA RZEŹNIK
(Senior Brand Consultant CPC Brand Consultants)
Prowadzi projekty, w których dostarcza relewantne insighty ze świata młodych i buduje skuteczne strategie dla GenZ. Stale tworzy autorskie techniki warsztatowe i badawcze. Ostatnio pracowała np. dla PepsiCo, McDonald’s, Wedel, Unilever. Współzałożycielka think tanku Królicza Nora, wychowanka PTBRiO, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim. Bywalczyni imprez Young Leosi. Bedoesiara😊
ANNA MARIA SZUTOWICZ
(CEO w Y&LOVERS)
Etnografka, badaczka, strateżka. Specjalistka ds. zmiany pokoleniowej i komunikacji z Generacją Z i Y. Jurorka Effie Awards i You Tube Works Awards. Członkini PTBRiO. Wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS. 
ALEKSANDRA TRAPP
(Head of Culture and Trends w infuture.institute)
Head of Culture and Trends w infuture.institute. Wykładowczyni na na Uniwersytecie SWPS. Współautorka kilkunastu raportów m.in. „Praca. Scenariusze przyszłości”, „Pracownik przyszłości”, „Future of Office Spaces”,„AI: konsekwencje i wyzwania”, „Living buildings. Przyszłość biurowców do 2050.”, „Wędrowcy. Raport o współczesnych nomadach” i książki „Far Future. Historia jutra”. Wielbicielka trendu lifelong learning. Moje zainteresowania skupiają się wokół procesów kierujących ludzkimi zachowaniami i analizy zjawisk społecznych, szczególnie tych kształtujących obecną i przyszłą rzeczywistość.

INBOARD

RADA PROGRAMOWA INSUMMIT

BARTEK BOROWIEC
BARTEK BOROWIEC
(UX Manager w Deloitte)
Projektant doświadczeń, manager w zespole Customer Strategy & Design Deloitte Digital. Zajmuje się analizą i tworzeniem narzędzi i usług cyfrowych. Prowadzi zespoły w procesach projektowych, które łączą badania z designem i implementacją innowacyjnych rozwiązań.
MACIEK DELEBIS
(Prezes Zarządu w PBS , OFBOR)
Badacz, menedżer. Absolwent Wydziału Ekonomii i Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim. Z branżą badawczą związany od 20 lat. Zdobywał doświadczenie zarówno po stronie agencji badawczej, jak i po stronie Klienta. Prezes Zarządu sopockiej agencji badawczej PBS. Członek Zarządu OFBOR. Należy również do PTBRiO i ESOMAR. Członek BCC. Mentor w biznesie. Miłośnik hokeja na lodzie.
EWA DEREK
(Business Analytics Manager w OLX Group)
Socjolożka, absolwentka Uniwersytety Jagiellońskiego. Przez wiele lat pracowała jako badacz ilościowy w agencjach badawczych. Od 2017 zajmuje się analityką produktów online. Od 2020 business analytics manager w OLX Group, gdzie wraz ze swoim zespołem wspiera decyzje strategiczne i codzienne działania opercyjne serwisu Fixly
MAGDALENA DOBROWOLSKA-SAGAN
(Head of Design w PLAY)
Projektantka: strategii, doświadczeń klienta i transformacji kliento-centrycznych. Kierowniczka działu design w Play. Odpowiedzialna za projektowania najlepszego doświadczenia klienta w e-commerce, które podnosi sprzedaż. Wprowadzała service design jako główną metodykę w transformacji kliento-centrycznej Santander Bank. Ewangelistka pracy z customer journey. Dawno temu zaczynała w agencji jako strateżka, i z tego nie wyrosła.
ANNA FORYCKA-ZAWADKA
(Insight Director w Kompania Piwowarska)
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Związana z branżą od czasów studenckich. Zdobywała doświadczenie zawodowe zarówno po stronie agencji badawczych (dyrektor badań ilościowych w firmach IQS i Ipsos), jak i po stronie producenta w kilku różnych branżach. Obecnie dyrektor działu Insights w Kompanii Piwowarskiej, gdzie bezpośrednio przekłada wiedzę konsumencką i rynkową na strategię i działania firmy. W przeszłości, jako badacz, specjalizowała się w prowadzeniu polskich i międzynarodowych projektów dotyczących portfolio, pozycjonowania marek oraz wdrażania innowacji. Autorka licznych szkoleń PTBRiO, od wielu lat prowadzi zajęcia w ramach Szkoły Consumer Intelligence z zakresu badań segmentacyjnych (Nagroda 25-lecia PTBRiO dla najlepiej ocenianych autorów zajęć).
MARCIN HINZ
(Research Manager, Public Affairs Officer w Ipsos)
Antropolog kulturowy, badacz jakościowy szczególnie zainteresowany społeczno-kulturowymi aspektami badanych zjawisk. Dwukrotnie wyróżniony w konkursie publiczności na najlepsze wystąpienie Kongresu Badaczy (2018 i 2019). Członek PTBRiO i współpracownik Fundacji MISO. Wcześniej przez kilka lat związany z sektorem kultury.
ANNA KARCZMARCZUK

(Prezeska Ipsos, PTBRiO)

Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od początku drogi zawodowej w 1993 r. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Podczas pracy badacza specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 r. pełni funkcje prezesa zarządu Ipsos w Polsce, a od 2020 r. prezesa zarządu PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współautorka książek Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) oraz Badanie Rynku. Jak zrozumieć konsumenta? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021).
AGNIESZKA KWAŚNIEWSKA
(Chief Strategy Officer, Saatchi&Saatchi)
Psycholożka i trenerka grupowa. Zawodowo od 20 lat zajmuje się strategią marketingową w agencji reklamowej i firmie consultingowej. Aktualnie jest liderką zespołu strategicznego w agencji Saatchi&Saatchi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z budowaniem strategii rozwoju marek oraz programów implementacyjnych obejmujących całościowe doświadczenie z marką. Odpowiada za rozwój narzędzi i metodologii pracy strategicznej. Przewodnicząca Rady Programowej oraz wykładowczyni Szkoły Strategii Marki SAR. Wielokrotna jurorka konkursów branżowych – EFFIE, Euroeffie, Mixx Awards, Young Creatives. Mentorka w programach Klubu Przedsiębiorczych Kobiet oraz Inkubatora i Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
(Strategy Business Director w Kantar, Adiunkt w SGH, PTBRiO)
W branży badawczej od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi jako Account\Client Director w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Później jako Innovation Business Lead odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
ŁUKASZ MAZURKIEWICZ
(Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, OFBOR)
Socjolog i menadżer związany z branżą badawczą od 26 lat. W latach 2004-2008 Prezes Zarządu OFBOR, członek PTBRiO i ESOMAR. Wykładowca Uniwersytetu SWPS.
KATARZYNA PIWOWARCZYK
(Country Marketing Director, IKEA)
Pracuję dla love brandu IKEA jako szefowa działu marketingu. Wcześniej pracowałam też w agencji badawczej, agencji reklamowej, w Danonie i Kompanii Piwowarskiej. Działam również jako wewnętrzna facylitatorka i trenerka, mam wieloletnie doświadczenie jako wykładowczyni na studiach branżowych (SSM SAR, UW, WSE w Krakowie, SGH). Prowadzę warsztaty komunikacyjne z wykorzystaniem metody Insights Discovery.
MICHAŁ PROTASIUK
(Research Manager CEE, Google)
W branży badawczej od 2002 roku, w Google odpowiedzialny za insighty konsumenckie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w badaniach mediów, pomiarze efektywności marketingowej oraz zachowaniach zakupowych w handlu detalicznym. Częsty prelegent na konferencjach branżowych, trener z zakresu badań marketingowych. Współautor książek „Data driven decisions” (PWN, 2018), “Gamification, jak wygrać zaangażowanie respondenta” (PWN, 2020), “Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (PWN 2021).
MICHAŁ ZAJDEL
(Head of Media&Digital, Kantar)
Zajmuje się badaniami komunikacji, mediów oraz dyskursu sieci w Kantarze. Specjalizuje się w pomiarach crossmediowych, w badaniach wpływu kampanii reklamowych na markę i roli kreacji w efektywnej komunikacji. W pracy łączy podejście Small Data i Big Data, świat technologii, marketingu i badań.
KAROLINA ZAJDEL-PAWLAK
(Dyrektorka Zarządzająca ACNielsen Polska, OFBOR)
Od początku kariery związana z badaniami rynkowymi dla branży FMCG i handlu detalicznego na rynku polskim i europejskim; od 2001 roku związana z firmą NielsenIQ. Członek Zarządu OFBOR. Ekspert branży FMCG i Retail, z doświadczeniem z rynku polskiego i europejskiego. Przez ponad 6 lat kierowała międzynarodowym zespołem analitycznym BASES specjalizującym się w badaniach i doradztwie przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
ROBERT ZYDEL
(Dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, PTBRiO)
Pracował w agencjach badawczych, był strategiem w Saatchi&Saatchi oraz dyrektorem marketingu m. st. Warszawy.