INSIGHT TANK

RADA PROGRAMOWA INSUMMIT YOUTH

DAMIAN BOROWIEC
(Senior Media&Creative Strategist, Mediahub)
Z branżą reklamową związany od dekady. W Mediahub pełni rolę Media&Creative Strategist zapewniając markom rozwój poprzez synergię świata mediów i kreatywnych idei. W rekomendacjach strategicznych odczarowuje beznamiętność statystyk z excela na potrzebę budowy unikalnych historii kontaktu ludzi z markami. Współautor cyklu raportów i gospodarz webinarów Mediahub, w ramach, których powstały projekty badawcze: Covid-Track, Matka Polka, Konsument w obliczu pandemii, Generacja Z. Autor publikacji w mediach branżowych takich jak: MediaMarketing Polska, Wirtualne Media, Social Press, Marketing przy Kawie, GetResponse, MamStartUp.
ANIA CHYL
(Strategy Consultant, Brand New Galaxy)
Strateżka, badaczka i analityczka, z zamiłowaniem do łączenia kropek i innych znaczków. Zawodowo odpowiedzialna za to, żeby w sferze digitalowej stawiać człowieka w centrum i tworzyć komunikację na miarę 2024 roku! Prywatnie wielbicielka tkanek miejskich, dobrych książek i jeszcze lepszego jedzenia.
KRZYSZTOF DOMERADZKI
(Media Domain Operational Lead, Kantar)
Centralną osią pracy Krzysztofa jest komunikacja. Specjalizuje się w analizie i doradzaniu klientom, jak lepiej dopasowywać ich komunikacje do profilu marki oraz sprawnie osadzać ją w kanałach digitalowych i tradycyjnych. W Kantarze zajmuje się rozwojem portfolio domeny Media, badaniami dyskursu internetowego, doradzaniem Zarządowi firmy w kwestiach komunikacji wewnętrznej i usprawnianiu współpracy poszczególnych części firmy oraz projektami specjalistycznymi poświęconymi zmianom męskości, młodych pokoleń i wpływem Internetu na dyskurs publiczny. Z badaniami związany od 13 lat, współpracował z branżą mediową, stacjami telewizyjnymi, branżą finansową, markami high tech oraz partiami politycznymi. Prelegent konferencji badawczych i mediowych takich jak Insummit, Forum IAB czy Akademia Marketingu oraz autor artykułów eksperckich tworzonych dla PTBRIO. W doradzaniu klientom skupia się docieraniu do młodych grup odbiorców i pomaga zrozumieć zmiany w komunikacji marek, jakie wywołane zostały przez nasilający się rozwój dyskursu internetowego. W swojej pracy łączy swoje doświadczenie socjologiczne i antropologiczne z wiedzą z zakresu storytellingu, psychologii i filozofii by pomagać przekładać abstrakcyjne koncepcje na mierzalne działania komunikacyjne swoich klientów lub lepsze zrozumienie potrzeb ich pracowników i biznesu.
JAN DYBUS
(Film Director, Content And Communication Specialist Papaya Films)
Przedstawiciel nowego pokolenia twórców, miłośnik klasycznych opowieści filmowych, któremu mimo to, nie obce są historie oglądane w pionie oraz krótki, digitalowy i tworzony w czasie rzeczywistym kontent. Skończył Westminster School of Media Arts and Design w Londynie na kierunku TV Production, gdzie uczył się między innymi od nagrodzonego BAFTĄ reżysera. Pracę w branży zaczynał jako content creator w Papaya Films. Wychowanie w międzynarodowym środowisku oraz współpraca z amerykańskimi i brytyjskimi twórcami pozwalają mu tworzyć rzeczy uniwersalne międzynarodowo. Na swoim koncie ma reżyserię dwóch sezonów innowacyjnego w formie mini serialu Wilk, we współpracy z Canal+. Tworzył również kontent dla klientów takich jak Samsung, Modivo, Avon, People Can Fly oraz klipy muzyczne dla wykonawców Bedoes 2115, White 2115, Smolasty czy Daria Zawiałow.
OLA GĘBAROWSKA
(Client Business Partner w NielsenIQ)
Absolwentka socjologii i pedagogiki, członkini zarządu PTBRiO, dumna matka Insummit Youth, dziecko „zbadaja”, konsultantka w NIQ. Lubi wykresy, cyferki i insighty. Kiedyś prowadziła zajęcia z dzieciakami, a porzuciwszy przedszkola dla korpo – opowiadała Klientom kto i jak często kupował ich produkty. Teraz pokazuje gdzie te produkty się sprzedały i co marki mogą zrobić, żeby osiągać sukces na rynku.
W PTBRiO przyciąga młodych do projektów, którymi się jara i dowozi kolejne edycje zbadaj.to czy Trend Impact.
JOANNA GUTRAL
(Kind Mind, psycholożka i psychoterapeutka)
Doktorka psychologii, psychoterapeutka, psychoedukatorka. Naukowo i dydaktycznie związana z Uniwersytetem SWPS w Warszawie, gdzie pracuje w Zakładzie Społecznych Zastosowań Nowych Technologii oraz Centrum Działań dla Klimatu i Transformacji Społecznych 4CAST. Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych w nurcie poznawczo-behawioralnym (nr cert. PTTPB 896). Od lat zajmuje się psychoedukacją w sieci, m.in. przez popularnonaukowy podcast Gutral Gada, a także podczas warsztatów i spotkań dla firm. Uhonorowana Influencers Live Award w kategorii Change Maker i nagrodą publiczności w konkursie Podcast Roku 2022.
KAMIL „JAKUZA” JACZYŃSKI
(executive Director, Addicted To Music)
Wykładowca i specjalista do spraw public relations i marketingu muzycznego. Członek Akademii Fonograficznej i Związku Polskich Artystów Plastyków Sztuka Użytkowa. Członek Komitetu Głównego Olimpiady Cyfrowej. Wykładowca Akademii Menedżerów Muzycznych i Collegium Civitas. Wykładał również na studiach podyplomowych w Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk. Jeden z twórców projektu Poezja Miejska Rap zorganizowanego przez Służewski Dom Kultury i dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach programu „Promocja języka polskiego” i kampanii społeczno-edukacyjnej „Ojczysty – dodaj do ulubionych”. Współtwórca „Antologii Polskiego Rapu” wydanej nakładem Narodowego Centrum Kultury. Inicjator ogólnopolskiego cyklu paneli dyskusyjnych „Piractwo, czy dozwolony użytek” poruszających tematykę prawa autorskiego, własności intelektualnej oraz nowoczesnego modelu zarządzania kulturą. Przez 15 lat odpowiadał w wytwórni muzycznej Wielkie Joł za Public & Media Relations, koordynację i nadzór działań wydawniczych projektów muzycznych oraz audiowizualnych. Był producentem wykonawczym m.in. takich bestsellerów jak płyta formacji Warszafski Deszcz „Powrócifszy”. Ponadto był współtwórcą koncepcji oprawy muzycznej przedstawienia teatralnego 12 Ławek (reż. Jarek Staniek).
MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
(Strategy Business Director w Kantar, adiunkt w SGH)
W branży badawczej od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi jako Account\Client Director w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Później jako Innovation Business Lead odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
PAWEŁ PAWIŃSKI
(Co-founder NEW AREAS)
Doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, patron specjalności Branding na kierunku Komunikacja Wizerunkowa. Współzałożyciel agencji rozwiązań strategicznych NEW AREAS. W pracy naukowej i pozaakademickiej zajmują go zagadnienia wartości marki, parametry skutecznej komunikacji oraz dyskursy medialne.
ANNA RZEŹNIK
(Senior Brand Consultant CPC Brand Consultants)
Prowadzi projekty, w których dostarcza relewantne insighty ze świata młodych i buduje skuteczne strategie dla GenZ. Stale tworzy autorskie techniki warsztatowe i badawcze. Ostatnio pracowała np. dla PepsiCo, McDonald’s, Wedel, Unilever. Współzałożycielka think tanku Królicza Nora, wychowanka PTBRiO, absolwentka MISH na Uniwersytecie Warszawskim. Bywalczyni imprez Young Leosi. Bedoesiara😊
TOMASZ ŚLUSARSKI
(Senior Strategy Planner, Feeders Agency)
Strateg z rocznika 92, ze specjalnością tworzenia kampanii dla roczników 95+. Od początku swojej agencyjnej przygody w realizacjach dla genZ: digitalowo-socialowych i aktywacyjnych; wcześniej w agencjach Isobar Polska i 2012 Agency dla takich klientów jak McDonald’s Polska, Grupa Żywiec, Big Milk od grupy Unilever, dziś w Feeders – Pepsico. Zwycięzca Eurobest Young Creatives Integrated 2022. Prywatnie człowiek wielu sprzeczności. Do kina chodzi na reklamy, “w piątki leży w wannie”.
DOMINIKA SKIRLO
(Creative Consultancy Lead, TikTok Central Europe )
Dominika Skirło odpowiada za zespół Creative Consultancy, który edukuje, inspiruje i wspiera marki oraz agencje z wielu branż w tworzeniu najciekawszych i najskuteczniejszych reklam na platformie, wykorzystując wyjątkową społeczność TikToka. Dominika wspiera również wszelkie wewnętrzne inicjatywy marketingowe w regionie, pozycjonując TikToka w kreatywnym ekosystemie. Doświadczenie zawodowe Dominiki jest głęboko zakorzenione w produkcji rozrywkowej i telewizyjnej. Doświadczenie zdobywała pracując w studiach i agencjach w Los Angeles oraz w Nowym Jorku.
ANNA MARIA SZUTOWICZ
(CEO w Y&LOVERS)
Etnografka, badaczka, strateżka. Specjalistka ds. zmiany pokoleniowej i komunikacji z Generacją Z i Y. Jurorka Effie Awards i You Tube Works Awards. Członkini PTBRiO. Wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS. 
MARTA ULMAN
(Brand Strategist Pracuj.pl, Grupa Pracuj)
Brand Strategist w Grupie Pracuj, gdzie zarządza komunikacją marki Pracuj.pl. Ma ponad 15 letnie doświadczenie w branży, które zdobywała w agencjach digital i PR, ostatnio przez 6 lat w agencji GoldenSubmarine, gdzie była Head of Strategy.  Pracowała dla największych polskich i międzynarodowych marek, takich jak McDonald’s, Wedel, Tatra, WizzAir, Ikea, Zott czy ING. Współautorka pierwszego w Polsce podcastu o strategii marketingowej „Mamy na to slajd”. Jurorka konkursów branżowych, współautorka podręcznika o digital marketingu, wykładowczyni w Collegium Civitas i SGH.
OLGA ŻÓŁCIK
(Consumer Insight Consultant, McDonald’s Polska)
Millenials, absolwentka SGH, nałogowa użytkowniczka TikToka, stała bywalczyni podglądowni. Kolekcjonerka insightów konsumenckich we wszystkich pokoleniach. Specjalizuje się w tym co pyszne – wcześniej w Grupie Żywiec, obecnie w McDonald’s Polska poszukuje opinii, smaków, potrzeb i sposobów na skuteczne budowanie komunikacji i strategii.

INBOARD

RADA PROGRAMOWA INSUMMIT

Anna Adrian
(Marketing Manager, Grupa OLX)
Ekspert w obszarze marketingu, szczególnie w zakresie komunikacji marketingowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w wielu branżach: technologicznej, finansowej, e-commerce, nieruchomości, motoryzacyjnej czy telekomunikacyjnej. W swoim portfolio posiada sukcesy takich marek jak Otodom, Allegro, BZWBK, FIBARO, INEA oraz nagrody, m.in. Effie Awards, Kreatura, Złote Spinacze czy Dyrektor Marketingu Roku. Była także jurorem w konkursach w branży marketingowej m.in. Effie czy Innovation.
MAGDALENA DOBROWOLSKA-SAGAN
(Head of Design w PLAY)
Projektantka: strategii, doświadczeń klienta i transformacji kliento-centrycznych. Kierowniczka działu design w Play. Odpowiedzialna za projektowania najlepszego doświadczenia klienta w e-commerce, które podnosi sprzedaż. Wprowadzała service design jako główną metodykę w transformacji kliento-centrycznej Santander Bank. Ewangelistka pracy z customer journey. Dawno temu zaczynała w agencji jako strateżka, i z tego nie wyrosła.
STANISŁAW DZIEDUSZYCKI
(Head of Research, Innovation and Strategy Team, Carlsberg Polska)
W badaniach od 15 lat, w Carlsberg od 6. Prowadził lub intensywnie uczestniczył w dziesiątkach procesów badawczych dotyczących strategii, komunikacji, innowacji, opakowań, promocji itd. Część z nich wspomogła spektakularne sukcesy, część nie ustrzegła przed poważnymi błędami. Wszystkie były bardzo uczące. Zdezorientowany jako mężczyzna. Przewijał kupki, lubi łowić ryby, w pandemii żona podsuwała michę pod nos, jeździ sam z dziećmi na wakacje. Dobry Pan czy zły Pan?
Agnieszka Gosiewska

(Managing Director, Nielsen,)

Lorem ipsum
ANNA HEBDA
(Senior Marketing Research Manager, Coca Cola)
Lorem ipsum
Kamil „Jakuza” Jaczyński
(Executive Director, Addicted To Music)
Lorem ipsum
Krystyna JAREK
(Chief Innovation Officer, Deloitte)
Lorem ipsum
Krystyna JAREK
(Prezeska PTBRiO, Managing Director, Ipsos)
Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od początku drogi zawodowej w 1993 r. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Podczas pracy badacza specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 r. pełni funkcje prezesa zarządu Ipsos w Polsce, a od 2020 r. prezesa zarządu PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współautorka książek Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) oraz Badanie Rynku. Jak zrozumieć konsumenta? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021).
Izabela KIWAK
(CHead of Customer Research & Insight, Ringier Axel Springer Polska)
LOREM IPSUM
AGNIESZKA KWAŚNIEWSKA
(Chief Strategy Officer, Saatchi&Saatchi)
Psycholożka i trenerka grupowa. Zawodowo od 20 lat zajmuje się strategią marketingową w agencji reklamowej i firmie consultingowej. Aktualnie jest liderką zespołu strategicznego w agencji Saatchi&Saatchi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z budowaniem strategii rozwoju marek oraz programów implementacyjnych obejmujących całościowe doświadczenie z marką. Odpowiada za rozwój narzędzi i metodologii pracy strategicznej. Przewodnicząca Rady Programowej oraz wykładowczyni Szkoły Strategii Marki SAR. Wielokrotna jurorka konkursów branżowych – EFFIE, Euroeffie, Mixx Awards, Young Creatives. Mentorka w programach Klubu Przedsiębiorczych Kobiet oraz Inkubatora i Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
(Strategy Business Director w Kantar, Adiunkt w SGH, PTBRiO)
W branży badawczej od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi jako Account\Client Director w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Później jako Innovation Business Lead odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
MICHAŁ MANGO
(Head of Strategy, ESE Entertainment,)
LOREM IPSUM
SZERAN MILLO
(CEO, Symetria UX)
LOREM IPSUM
TOMASZ OPALSKI
(UX Expert, ING Bank Śląski,)
LOREM IPSUM
KATARZYNA PIWOWARCZYK
(Country Marketing Director, IKEA)
Pracuję dla love brandu IKEA jako szefowa działu marketingu. Wcześniej pracowałam też w agencji badawczej, agencji reklamowej, w Danonie i Kompanii Piwowarskiej. Działam również jako wewnętrzna facylitatorka i trenerka, mam wieloletnie doświadczenie jako wykładowczyni na studiach branżowych (SSM SAR, UW, WSE w Krakowie, SGH). Prowadzę warsztaty komunikacyjne z wykorzystaniem metody Insights Discovery.
ŁUKASZ PYTLEWSKI
(Data Strategy Manager, Accenture)
LOREM IPSUM
Magdalena Sielachowicz – Nowakowska
(Head Of Marketing, Samsung,)
LOREM IPSUM
Dorota Tomas
(SVP, Strategy and Research, Global Markets, BBC Studios,)
LOREM ISPUM
ROBERT ZYDEL
(Dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, PTBRiO)
Pracował w agencjach badawczych, był strategiem w Saatchi&Saatchi oraz dyrektorem marketingu m. st. Warszawy.

INBOARD

RADA PROGRAMOWA INSUMMIT

BARTEK BOROWIEC
BARTEK BOROWIEC
(UX Manager w Deloitte)
Projektant doświadczeń, manager w zespole Customer Strategy & Design Deloitte Digital. Zajmuje się analizą i tworzeniem narzędzi i usług cyfrowych. Prowadzi zespoły w procesach projektowych, które łączą badania z designem i implementacją innowacyjnych rozwiązań.
MACIEK DELEBIS
(Prezes Zarządu w PBS , OFBOR)
Badacz, menedżer. Absolwent Wydziału Ekonomii i Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim. Z branżą badawczą związany od 20 lat. Zdobywał doświadczenie zarówno po stronie agencji badawczej, jak i po stronie Klienta. Prezes Zarządu sopockiej agencji badawczej PBS. Członek Zarządu OFBOR. Należy również do PTBRiO i ESOMAR. Członek BCC. Mentor w biznesie. Miłośnik hokeja na lodzie.
EWA DEREK
(Business Analytics Manager w OLX Group)
Socjolożka, absolwentka Uniwersytety Jagiellońskiego. Przez wiele lat pracowała jako badacz ilościowy w agencjach badawczych. Od 2017 zajmuje się analityką produktów online. Od 2020 business analytics manager w OLX Group, gdzie wraz ze swoim zespołem wspiera decyzje strategiczne i codzienne działania opercyjne serwisu Fixly
MAGDALENA DOBROWOLSKA-SAGAN
(Head of Design w PLAY)
Projektantka: strategii, doświadczeń klienta i transformacji kliento-centrycznych. Kierowniczka działu design w Play. Odpowiedzialna za projektowania najlepszego doświadczenia klienta w e-commerce, które podnosi sprzedaż. Wprowadzała service design jako główną metodykę w transformacji kliento-centrycznej Santander Bank. Ewangelistka pracy z customer journey. Dawno temu zaczynała w agencji jako strateżka, i z tego nie wyrosła.
ANNA FORYCKA-ZAWADKA
(Insight Director w Kompania Piwowarska)
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Związana z branżą od czasów studenckich. Zdobywała doświadczenie zawodowe zarówno po stronie agencji badawczych (dyrektor badań ilościowych w firmach IQS i Ipsos), jak i po stronie producenta w kilku różnych branżach. Obecnie dyrektor działu Insights w Kompanii Piwowarskiej, gdzie bezpośrednio przekłada wiedzę konsumencką i rynkową na strategię i działania firmy. W przeszłości, jako badacz, specjalizowała się w prowadzeniu polskich i międzynarodowych projektów dotyczących portfolio, pozycjonowania marek oraz wdrażania innowacji. Autorka licznych szkoleń PTBRiO, od wielu lat prowadzi zajęcia w ramach Szkoły Consumer Intelligence z zakresu badań segmentacyjnych (Nagroda 25-lecia PTBRiO dla najlepiej ocenianych autorów zajęć).
MARCIN HINZ
(Research Manager, Public Affairs Officer w Ipsos)
Antropolog kulturowy, badacz jakościowy szczególnie zainteresowany społeczno-kulturowymi aspektami badanych zjawisk. Dwukrotnie wyróżniony w konkursie publiczności na najlepsze wystąpienie Kongresu Badaczy (2018 i 2019). Członek PTBRiO i współpracownik Fundacji MISO. Wcześniej przez kilka lat związany z sektorem kultury.
ANNA KARCZMARCZUK

(Prezeska Ipsos, PTBRiO)

Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim. Z branżą związana od początku drogi zawodowej w 1993 r. Zdobywała doświadczenie zarówno po stronie klienta (PTC Era), jak i agencji badawczych (CASE, TNS OBOP, TNS Polska). Podczas pracy badacza specjalizowała się w prowadzeniu projektów segmentacyjnych, wspierających marki w procesach strategicznych i pozycjonujących. Od 2015 r. pełni funkcje prezesa zarządu Ipsos w Polsce, a od 2020 r. prezesa zarządu PTBRiO. Należy do ESOMARu. Kilkakrotnie zaangażowana w prace Rady Programowej Kongresu Badaczy, w 2017 r. jako jej przewodnicząca. Współautorka książek Data Driven Decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018) oraz Badanie Rynku. Jak zrozumieć konsumenta? (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021).
AGNIESZKA KWAŚNIEWSKA
(Chief Strategy Officer, Saatchi&Saatchi)
Psycholożka i trenerka grupowa. Zawodowo od 20 lat zajmuje się strategią marketingową w agencji reklamowej i firmie consultingowej. Aktualnie jest liderką zespołu strategicznego w agencji Saatchi&Saatchi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z budowaniem strategii rozwoju marek oraz programów implementacyjnych obejmujących całościowe doświadczenie z marką. Odpowiada za rozwój narzędzi i metodologii pracy strategicznej. Przewodnicząca Rady Programowej oraz wykładowczyni Szkoły Strategii Marki SAR. Wielokrotna jurorka konkursów branżowych – EFFIE, Euroeffie, Mixx Awards, Young Creatives. Mentorka w programach Klubu Przedsiębiorczych Kobiet oraz Inkubatora i Klubu Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego.
MICHAŁ LUTOSTAŃSKI
(Strategy Business Director w Kantar, Adiunkt w SGH, PTBRiO)
W branży badawczej od 2008 roku. Kierował zespołami badawczymi jako Account\Client Director w firmach TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Później jako Innovation Business Lead odpowiedzialny za rozwój badań innowacji w Kantarze. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
ŁUKASZ MAZURKIEWICZ
(Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, OFBOR)
Socjolog i menadżer związany z branżą badawczą od 26 lat. W latach 2004-2008 Prezes Zarządu OFBOR, członek PTBRiO i ESOMAR. Wykładowca Uniwersytetu SWPS.
KATARZYNA PIWOWARCZYK
(Country Marketing Director, IKEA)
Pracuję dla love brandu IKEA jako szefowa działu marketingu. Wcześniej pracowałam też w agencji badawczej, agencji reklamowej, w Danonie i Kompanii Piwowarskiej. Działam również jako wewnętrzna facylitatorka i trenerka, mam wieloletnie doświadczenie jako wykładowczyni na studiach branżowych (SSM SAR, UW, WSE w Krakowie, SGH). Prowadzę warsztaty komunikacyjne z wykorzystaniem metody Insights Discovery.
MICHAŁ PROTASIUK
(Research Manager CEE, Google)
W branży badawczej od 2002 roku, w Google odpowiedzialny za insighty konsumenckie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalizuje się w badaniach mediów, pomiarze efektywności marketingowej oraz zachowaniach zakupowych w handlu detalicznym. Częsty prelegent na konferencjach branżowych, trener z zakresu badań marketingowych. Współautor książek „Data driven decisions” (PWN, 2018), “Gamification, jak wygrać zaangażowanie respondenta” (PWN, 2020), “Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (PWN 2021).
MICHAŁ ZAJDEL
(Head of Media&Digital, Kantar)
Zajmuje się badaniami komunikacji, mediów oraz dyskursu sieci w Kantarze. Specjalizuje się w pomiarach crossmediowych, w badaniach wpływu kampanii reklamowych na markę i roli kreacji w efektywnej komunikacji. W pracy łączy podejście Small Data i Big Data, świat technologii, marketingu i badań.
KAROLINA ZAJDEL-PAWLAK
(Dyrektorka Zarządzająca ACNielsen Polska, OFBOR)
Od początku kariery związana z badaniami rynkowymi dla branży FMCG i handlu detalicznego na rynku polskim i europejskim; od 2001 roku związana z firmą NielsenIQ. Członek Zarządu OFBOR. Ekspert branży FMCG i Retail, z doświadczeniem z rynku polskiego i europejskiego. Przez ponad 6 lat kierowała międzynarodowym zespołem analitycznym BASES specjalizującym się w badaniach i doradztwie przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
ROBERT ZYDEL
(Dyrektor Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie, PTBRiO)
Pracował w agencjach badawczych, był strategiem w Saatchi&Saatchi oraz dyrektorem marketingu m. st. Warszawy.