Lot bezzałogowej sondy kulturowej w przestrzeń Digital Natives. Wystawa insightów zebranych generatywnie w orbicie Zet (metoda: cultural probes).
#BadaniaGeneratywne #Współprojektowanie #CulturalProbes #SondaKulturowa #BadaniaUX #Dobrostan #OptymalizacjaCodzienności #PokolenieZet #GenZ
12.40
Jak dotrzeć do głębokich, często nieuświadomionych, potrzeb pokolenia Z? W naszych badaniach zastosowałyśmy sondę kulturową (ang. cultural probes), która przyjęła formę paczki z siedmioma zadaniami zapakowanymi w osobne koperty. Każdego dnia w wybranym przez siebie czasie i otoczeniu uczestnicy wypełniali jedno zadanie. Projekt opatrzyłyśmy metaforą podróży po siedmiu kontynentach i nazwałyśmy trAPPer trip. W ramach wernisażu pokażemy walizki, paszporty, bilety lotnicze, pocztówki i pamiątki z tej podróży. W ten sposób opowiemy o skuteczności sondy kulturowej w pozyskiwaniu głębokich insightów. Wystawa z naszym oprowadzeniem przybliży tajniki tej metody eksploracyjnej i pokaże czemu bliżej jej do sondy kosmicznej niż ulicznej.
![Insummit youth](https://insummit.pl/wp-content/uploads/2023/03/youth_watermark.jpg)
![](https://insummit.pl/wp-content/uploads/2023/03/Lutostanska_Marta.jpg)
Marta Lutostańska
UX Researcher
Allegro
UX Researcherka. Od 10 lat zajmuje się badaniami jakościowymi na potrzeby projektowania rozwiązań cyfrowych. Pracowała dla organizacji we wszystkich trzech sektorach.
W Allegro bada doświadczenia zakupowe użytkowników, zwłaszcza w obszarach komunikacji i aplikacji mobilnych. Prowadzi zajęcia dla studentów Socjologii Cyfrowej na Uniwersytecie Warszawskim i jest mentorką w ramach wydarzenia UX Research Confetti, które współorganizuje.
![](https://insummit.pl/wp-content/uploads/2023/03/Zynek_Mahometa_Justyna.jpg)
Justyna Zynek-Mahometa
UX Researcher
Allegro
UX Researcherka w Allegro. Antropolożka kulturowa z wykształcenia i zamiłowania. Badaczka z wieloletnim doświadczeniem. Początkowo związana z badaniami etnograficznymi i społecznymi, obecnie rozwija się w branży technologicznej.
W Allegro dostarcza wiedzy na temat kupujących oraz tworzy rekomendacje produktowe poprawiające doświadczenia użytkowników aplikacji mobilnej.
Badania doświadczeń użytkowników prowadziła dla polskich liderów branż e-commerce, telekomunikacyjnej i HR Tech. Przed Allegro współpracowała między innymi z Grupą Pracuj, Orange Polska, Cyfrowym Polsatem, Plusem, Netią czy Plushem.
Wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, mentorka Dare IT. Miłośniczka odkrywania i empatyzowania.