Z ADHD przez pokolenia, czyli jak dr TikTok wyedukował zetki
#adhd #neuroróżnorodność #atypowi #mity #zetki #millenialsi #pokoleniex #adhdlife #tiktok #drtiktok #instagram
SESJA: PRACA
14.25
Czy postrzeganie ADHD znacząco różni się w zależności od pokolenia? Czy prawdą jest, że mamy uświadomione zetki i zaangażowanych milleniasów (patrzących na ADHD często przez pryzmat rodzicielstwa), a po drugiej stronie nieświadomych albo wręcz sceptycznych x-ów? Ostatnie lata to „wysyp” diagnoz ADHD u osób dorosłych w Polsce. O ADHD mówi się coraz więcej, ale czy ze zrozumieniem? A może mówi się tylko w określonych bańkach? Co Polacy wiedzą o symptomach ADHD, jak je rozumieją, jak postrzegają osoby z diagnozą? Czy uważamy ADHD za zaburzenie, cechę osobowości, a może wydumany problem i modę? Oraz – jak to się zmienia wraz z przynależnością pokoleniową? W naszym wystąpieniu podzielimy się pigułką wiedzy na temat ADHD i omówimy wyniki badania przeprowadzonego specjalnie na tę okazję. Czy dane potwierdzą, że świadomość i postrzeganie ADHD różnią się między generacjami? I dlaczego słowo „wysyp” znajduje się w cudzysłowie?
Magdalena Sosna

Marketing Communications Senior Manager/ Kosultantka ds. neuroróżnorodności,
GroupM/ADHDABLE

PR-ówka, marketingówka oraz konsultantka ds. neuroróżnorodności. Specjalizuje się w komunikacji zewnętrznej, strategii komunikacji oraz data-driven PR. Doradza również firmom w zakresie zarządzania neuroatypowością w miejscu pracy. Zarządza profilem na Instagramie o nazwie @adhdable. Jest samorzeczniczką, dlatego bardzo jej zależy na tym, aby miejsca pracy uczynić przyjaznymi dla osób neuroatypowych. Marzy o tym, aby neuroróżnorodność była doceniana i zauważana.
Agata Chojnowska-Postek

Insights Expert
Choreograph

Badaczka marketingowa i społeczna. Doświadczenie biznesowe zdobywała w GfK, Ipsosie i Mediacomie, realizowała także projekty w obszarach dotyczących edukacji i lokalnej aktywności społecznej. Od trzech lat zarządza największym w Polsce badaniem postrzegania influencerów i celebrytów, doradzając markom w doborze najlepszych osób do współprac. Jak na millenial parent przystało, wychowując dzieci dokształca się w obszarze dobrostanu psychicznego i świadomego wspierania ich indywidualnych potrzeb.