Czy insighty z TikToka i ChatuGPT zabiją badania jakościowe?
#badaniajakościowe #FGI #digitalethnography #insightyztiktoka #chatgpt
INSIGHT TOOLKIT
SESJA MODEROWANA
12:25 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
Nasze wystąpienie to de facto prezentacja wyników eksperymentu badawczego, który realizujemy na potrzeby jednego z naszych klientów. Założenie jest proste – bierzemy realny brief badawczy i podchodzimy do niego na kilka różnych sposobów. Z jednej strony – klasyka – jakościowe badania fokusowe i etnograficzne, które pozwalają nam zgłębić temat w tradycyjny sposób. Z drugiej – podejście eksperymentalne – ten sam brief analizujemy wyłącznie za pomocą nowych źródeł wiedzy – korzystając z ChatGPT oraz analizy TikToka (zarówno treści, jak i ich comment sections). Co istotne – na potrzeby eksperymentu nie mieszamy danych. Tworzymy równoległe ścieżki analizy, każdą opartą o jedno źródło. Kiedy lecimy na GPT – to lecimy tylko na GPT. Gdy eksplorujemy TikToka – nie dorzucamy „dla równowagi” cytatu z FGI. W efekcie powstają trzy (a może i więcej) alternatywne narracje – każda z własnym poziomem głębokości, błyskotliwości, użyteczności. Czy będą się pokrywać? Czy będą sprzeczne? Czy któraś okaże się lepsza? – tego dowiemy się dopiero na końcu. Prezentacja będzie dla nas pretekstem do szerszego namysłu nad tym, dokąd zmierzają badania jakościowe, jak klienci reagują na nowe podejścia i co – jako branża – możemy zrobić, żeby nasza praca w 2025 była naprawdę efektywna i sensowna.
Anna Chyl
Strateżka, badaczka i analityczka, z zamiłowaniem do łączenia kropek i innych znaczków. Zawodowo odpowiedzialna za to, żeby w sferze digitalowej stawiać człowieka w centrum i tworzyć komunikację na miarę 2025 roku! Prywatnie wielbicielka tkanek miejskich, dobrych musicali, książek i jeszcze lepszego jedzenia
Ela Konopińska-Dudek

strategist / co-founder
Sedno

Doświadczona strateżka z wieloletnim stażem konsultingowym w pozycjonowaniu marek. Fascynują ją projekty łączące perspektywę biznesową z dobrym zrozumieniem potrzeb konsumentów i kreatywnym podejściem do komunikacji. Największą satysfakcję dają jej projekty kompleksowe, budujące strategię i marki holistycznie i długofalowo. Pracowała przy tworzeniu strategii i pozycjonowaniu takich marek jak Nestle (Nałęczowianka, Bobofrut, Kaktus), Frisco.pl, L’Oreal, OLX, Decathlon, Electrolux. Prywatnie zaczytuje się w japońskiej literaturze i opiekuje się czworonożnym psynkiem. Jest ekspertką w analizie danych i researchach eksperckich wybranych zagadnień, a swoją skrupulatność i dokładność syntetyzuje zawsze w formie jasnych wniosków i rekomendacji dla marek, z którymi pracuje.