Czy męskie zdrowie to temat tabu? Co tak naprawdę o nim wiemy? Case study akcji edukacyjnej #dlaKOLEGIpytam
#PatientExperience, #PatientCentric, #męskiezdrowie, #profilaktyka, #tabu, #humaninsight, #edukacja, #kampaniespołeczne, #zmianapostaw, #komunikacjamarketingowa, #dlaKOLEGIpytam
MĘŻCZYŹNI
SESJA MODEROWANA
14:45 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Ile razy słyszeliśmy: „Jakoś to będzie”, „Sam sobie poradzę”, „Nie mam czasu na lekarzy”, „To nic poważnego”? Męskie zdrowie wciąż pozostaje tematem, o którym mówi się za mało – a to milczenie może mieć poważne konsekwencje.
Wstyd, stereotypy, brak otwartości – to tylko niektóre z barier, które sprawiają, że wielu mężczyzn unika badań profilaktycznych i wizyt u specjalistów. Ale czy naprawdę wiemy, jak często mężczyźni korzystają z opieki medycznej? Czy robią to rzadziej niż kobiety? I co ich powstrzymuje?
Podczas naszego wystąpienia przyjrzymy się faktom – nie domysłom. Pokażemy, co mówią dane operacyjne i deklaratywne. Odpowiemy na pytania, które często pozostają bez odpowiedzi i być może obalimy kilka mitów.
Bo zdrowie to nie temat tabu – to temat, który dotyczy nas wszystkich.
Przykładem działania mającego oswoić temat zdrowia mężczyzn i przełamać istniejące bariery jest kampania PZU Zdrowie #dlaKOLEGIpytam. Podczas prezentacji przybliżymy ten case study. Pokażemy, jak dzięki analizie insightów i barier komunikacyjnych udało się stworzyć przekaz, który nie tylko edukuje, ale też buduje mosty między marką a odbiorcą.
To doskonały przykład na to, jak język empatii, autentyczność i odpowiedni styl mogą przełamywać milczenie i inicjować zmianę postaw. Kampania łączy cele społeczne z biznesowymi, pozycjonując markę jako eksperta i partnera w trosce o zdrowie.
To również opowieść o tym, że dobra komunikacja (której podstawą jest dobrze rozpoznany insight) może być skutecznym narzędziem zmiany – nawet w tak trudnym temacie jak zdrowie mężczyzn.

Jarosław Siwek
Koordynator Badań Satysfakcji
PZU Zdrowie
Koordynator Badań Satysfakcji w PZU Zdrowie. Socjolog z doświadczeniem w prowadzeniu projektów wykorzystujących metodologię badań społecznych skupiających się na aspektach związanych z satysfakcją, jakością obsługi oraz doświadczeniami pacjentów i klientów. Jego praca składa się głównie z analizy potrzeb i oczekiwań pacjentów, a także projektowania i realizacji badań z obszaru Patient i Customer Experience. Przed dołączeniem w 2022 r. do PZU Zdrowie związany z sektorem bankowym i ubezpieczeniowym. Absolwent Socjologii na SGGW oraz studiów podyplomowych Zarządzanie Satysfakcją Klienta na SGH.

Sebastian Jackowski
Starszy Specjalista ds. Komunikacji
PZU Zdrowie
Twórca akcji edukacyjnej #dlaKOLEGIpytam, specjalizuje się w kreatywnej komunikacji opartej na insightach i realnych potrzebach odbiorców. Łączy doświadczenie z nowoczesnymi narzędziami, tworząc treści, które wspierają rozwój marek, produktów i usług. Samodzielnie prowadzi cały proces: od researchu i analizy trendów, przez kreacje AI, po strategię komunikacyjną. Wierzy, że empatia, poczucie humoru i zrozumienie zjawisk społecznych są kluczowe w odpowiadaniu na wyzwania współczesnego świata.