Depopulacja, starzenie się społeczeństwa i migracje – trzy makro trendy demograficzne, które już zmieniają biznes i Państwo. Co się może wydarzyć w ciągu kolejnych 30 lat i czy możemy się przygotować?
Demografia, starzenie się, depopulacja, dynamika społeczna, makro-trendy, przyszłość, imigracja
SZERSZY KONTEKST
SESJA MODEROWANA
11:45 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Kryzys demograficzny od kilku lat niepostrzeżenie wpływa na wszystkie obszary życia społecznego. Depopulacja, osiedlanie cudzoziemców, migracje wewnętrze, starzenie się społeczeństwa, brak zastępowania pokoleń, a w szczególności pomniejszająca się grupa dzieci i młodzieży już mają wpływ np. na handel, rynek pracy, szkolnictwo. Negatywne skutki kryzysu demograficznego będą przybierać na sile. W 2050 roku połowa populacji będzie miała powyżej 50 lat. Ale i Polaków będzie o 6 milionów mniej. Zmieni się układ przestrzenny populacji, wzrośnie koszt zapewnienia wielu usług, a niejedno mniejsze miasto stanie wobec ryzyka poważnego kryzysu. Czy wiemy, co się wydarzy? Czy jesteśmy na to gotowi? Czy Państwo jest?

Marek Turlejski
CEO
DataWise
Od ponad 20 lat zajmuje się wykorzystaniem danych w biznesie. Socjolog z wykształcenia, współzałożyciel DataWise, firmy koncentrującej się na gromadzeniu, wykorzystaniu i publikacji danych. Szczególne miejsce w tych działaniach zajmuje geolokalizacja, analizy kontekstu przestrzennego i mobilności. Współautor i kierownik prac nad projektem publikacji raportu „Czy wiemy ile nas jest?”, wydanego w 2023 roku przez Fundację Batorego i Unię Metropolii Polskich.

Przemysław Dwojak
Senior Client Business Partner
NielsenIQ
Ekspert budujący strategie handlowe. Specjalizuje się w transformacji centrów handlowych i doradztwie w zakresie ekspansji sieci detalicznych w regionie CEE. Łączy kreatywność z wiedzą z różnych sektorów. Laureat nagrody Polskiej Rady Centrów Handlowych za wieloletni wkład merytoryczny w poznanie i rozwój sektora centrów w handlowych, a także szerzenie wiedzy nt. branży. Doświadczony manager, zawsze szukający sposobów na łączenie trendów z rozwiązaniami biznesowymi opartymi na różnych źródłach danych. Absolwent programu Executive MBA, aktywnie wspierający rozwój startupów jako mentor.