Fakty, półprawdy i halucynacje – jak nie dać się oszukać AI
AI, halucynacje, wiarygodność, decyzje biznesowe
AI
SESJA MODEROWANA
10:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
AI to dziś najpotężniejszy sprzymierzeniec biznesu, lecz ma wrodzoną wadę – „halucynuje” (tj. przedstawia nieprawdziwe informacje). Problem nie znika nawet z kolejnymi, nowymi modelami czy funkcjami dostępu do sieci: najnowszy audyt Tow Center wykazał, że modele z dostępem do Internetu udzielały błędnych odpowiedzi w ponad 60 % zapytań, a w skrajnych przypadkach aż 94 %. Co gorsza, modele brzmią wtedy absolutnie pewnie, usypiając czujność użytkowników i grożąc „zaśnięciem za kierownicą” – od zmyślonych przepisów wizowych do Chile (przez co można utknąć na lotnisku w Meksyku) po regulaminy aplikacji, które… wymyślają nowe zasady subskrypcji, czego boleśnie doświadczyła firma Cursor.
Podzielę się własnymi porażkami i sukcesami w walce z halucynacjami. Pokażę, gdzie występują najczęściej, jak łatwo je wykrywać i eliminować oraz jak wdrożyć w firmie procedury „false-free”. To destylat dwóch lat pracy nad startupem badawczym AI i odpowiedź na pytanie, czy eliminacja halucynacji w 100% jest tylko ambitnym marzeniem, czy rzeczywistym celem.

Piotr Bombol
Co-Founder
Adaily
Ekonomista, ekspert w dziedzinie marketingu cyfrowego, strateg z ponad 10-letnim doświadczeniem (m.in. DDB, Deloitte), prelegent, przedsiębiorca. W wolnym czasie tata, mąż, miłośnik gier wideo i bitewnych oraz fan piłki nożnej.
Obecnie co-founder w Adaily – platformy AI dla agencji reklamowych i zespołów marketingowych. Związany z branżą marketingową od 10 lat. Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa Narodowego Banku Polskiego za pracę ekonometryczną.
W swojej karierze początkowo pracował w agencjach sieciowych (DDB, Deloitte Digital), a następnie stworzył Gameset, pierwszą agencję gaming marketingu w Polsce, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu, tworzenie strategii dla klientów oraz budowanie wizerunku na zewnątrz.
Związany z agencją przez sześć lat; w tym czasie zdobył ponad 50 nagród reklamowych, w tym złote Cannes Lions, złote europejskie i polskie Effie, złote europejskie i polskie MIXX Awards. Prelegent na konferencjach branżowych w Polsce i za granicą. W latach 2019–2022 członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards Polska.