Jak wyrwać markę z bezpiecznej rutyny, żeby dotrzeć do człowieka, a nie tylko konsumenta?
#humancentric, #insajt #markamasowa #tozsamosc #evidencebased #cultural relevance #local vs global #globalna marka #lokalne insajty #attention
MARKA
SESJA MODEROWANA
10:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
Globalne marki masowe mają wszystko podane na tacy – brand trackery, ROI, miary efektywności, gotową komunikację i pozycjonowanie przebadane wzdłuż i wszerz, a jednocześnie ich przekaz jest wypolerowany, sformatowany pod konsumenta z Zachodu i często nie trafia do nikogo.
Globalny przekaz może okazać się angażujący i emocjonujący, jeśli odniesiemy się do bardzo silnego human centric drivera ludzkiego działania czyli tożsamości. Jednym z najbardziej pierwotnych sposobów odwołania się do tożsamości jest wykorzystanie języka, a zwłaszcza języka który jest pomijany w masowym przekazie np. regionalnego czy lokalnego dialektu. Warto dać się ponieść sercu a nie tylko szkiełku i oku, mając odwagę wyjść poza schematy i evidence based marketing. O takich właśnie odważnych markach i marketerach – ryzykantach opowiemy podczas naszego wystąpienia.

Agata Szustak
Communications & Business Director
Zenith
Przygodę z marketingiem rozpoczęła 20 lat temu na studiach w Irlandii promując wyjazdy woluntaryjne do krajów trzeciego świata. Później łącząc pracę wykładowcy i kierownika marketingu na warszawskiej Uczelni Łazarskiego, przeprowadziła jedną z pierwszych na rynku kampanii rekrutacyjnych opartych o media digitalowe. Od 12 lat związana z agencjami mediowymi (Wavemaker, Havas, Zenith). Po krótkiej przygodzie po stronie klienta, pracowała jako strateżka i ekspertka ESG w Growth Teamie Zenith. Współtwórczyni pierwszej w Polsce estymacji śladu węglowego z kampanii mediowych i wskaźnika CMCS / Carbon Media Cost per Sale. Aktualnie zarządza zespołem obsługującym PepsiCo. Prywatnie mama szalonej siedmiolatki, wielka fanka gotowania i urządzania wnętrz.

Ewa Doligalska
Senior TCP & Media Manager
PepsiCo
Pasjonatka mediów z 5-letnim epizodem brand marketingowym. Przygodę z mediami zaczęła w Starcomie, by po 2 latach spojrzeć na świat oczyma wydawcy – Wirtualnej Polski. Od 2014 związana z PepsiCo, gdzie najpierw zarządzała marką Lay’s, by następnie objąć mediowo-komunikacyjną kuratelą całe portfolio słonych przekąsek. Miłośniczka literatury i tanich wakacji.