Kartonowy Szlak, czyli medytacje badaczy, którzy podążyli śladem przesyłek z Dalekiego Wschodu.
#BoByloTanio, #WszyscyTakRobia, #KupujJakMiliarder #WartoscZakupowCzyZakupyZWartosciami #Przydasie #AleToSlodkie #GdzieJaknNieTu
MADE IN CHINA
SESJA MODEROWANA
14:25 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
W czasach, gdy fast fashion jest potępiane przez wszystkie przypadki, polowanie na używane rzeczy staje się nową normą, a jednorazowe zabawki zyskują łatkę „niemoralnych wyborów” nawet u influencerów… trudno nie zdziwić się ogromną popularnością chińskich platform zakupowych. A jednak! Nasze badania pokazują, że tylko 20% Polaków może szczerze powiedzieć, że nigdy nie zrobiło zakupów na Temu lub Shein. To już nie nowinka technologiczna czy egzotyczna konkurencja – to pełnoprawny kulturowy fenomen, który z impetem (i mnóstwem kartonów) wtargnął w codzienność milionów Polaków. Czy chodzi tylko o ceny, które biją na głowę rodzimy e-commerce? A może o dopaminowe strzały, wywołane oczekiwaniem na kolejną przesyłkę z Shenzhen, Kantonu czy Hangzhou? Albo to coś jeszcze głębszego – ukryta potrzeba kontaktu z „innym światem”, namiastka orientalnej przygody zamknięta w foliopaku? Czas zmierzyć się z tym pytaniem! A zrobimy to, korzystając z naszej autorskiej mieszanki chińskiej. Połączymy klasyczne badania ilościowe z etnograficznym customer journey śledząc każdy krok zakupowej podróży: od impulsu, przez scrollowanie aplikacji, aż po rytualny unboxing. Towarzyszyć nam będą przedstawiciele pięciu pokoleń – od generacji Alfa po Baby Boomers – których nie odstąpimy na krok, obserwując motywacje, emocje i potrzeby. Nasze babcie mawiały ze Chińczycy przykryją nas czapkami…ale proroctwo nie precyzowało, że będą to czapki z daszkiem i sami je sobie zamówimy. Jak mówi chińskie przysłowie: „nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego … kliknięcia”. Zapraszamy na wyprawę po (Jedwabnym) Kartonowym Szlaku naszych czasów. Ahoj przygodo!
Konrad Siwiński

Senior Partner | Team Leader
Minds & Roses

Badacz, społecznik, team leader, wykładowca akademicki. Szczególnie lubi duże projekty strategiczne, które są prowadzone blisko codziennego biznesu klientów. Specjalista w obszarze innowacji, strategii i budowania doświadczeń. Head of Research think tanku Social Impact Alliance for CEE. Wykłada Badania Marketingowe na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Przewodniczący Rady Rodziców w Szkole Podstawowej w Komorowie. W wolnym czasie trenuje, by dobiec jak najdalej, zawsze z muzyką na uszach. Możesz go też spotkać na meczach koszykarskich Dzików Warszawa.
Agnieszka Śpionek

Director
Mastercard

Dyrektor w zespole Mastercard Advisors w polskim oddziale Mastercard Europe. Agnieszka od ponad 13 lat realizuje projekty doradcze w całej Europie. Najbardziej cieszą ją te, w których innowacyjne rozwiązania kreują interdyscyplinarne zespoły klientów i konsultantów. Aktywnie działa na rzecz budowy nowoczesnego centrum finansowego w Polsce. Chętnie szuka inspiracji płynących z megatrendów konsumenckich – dlatego uważnie obserwuje obszar Retail & Commerce. Jej pasją są podróże, gry planszowe oraz literatura – ta czytana dla czystej przyjemności oraz bardziej fachowa, np. z dziedziny ekonomii behawioralnej. Agnieszka z ciekawością zagłębia się również w zajęcia improwizacji teatralnej, wierząc, że świat biznesu powinien pełnymi garściami czerpać również ze sztuki.