Między lokalnością odnalezioną a wynalezioną – portret dumy, bliskości i tożsamości małego miasta
16:30 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
Choć przymiotnik „małomiasteczkowy” bywa używany lekceważąco, mieszkańcy małych miast nie chcą być definiowani przez stereotypy. Są dumni ze swojej miejscowości, bliskości natury i życia w rytmie slow. W tym wystąpieniu przyjrzymy się, czym jest lokalna tożsamość – zarówno ta odziedziczona, jak i tworzona na nowo – oraz jak bliskość może być źródłem siły, ale też wyzwań.

Marta Grybś-Kabocik
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Ekonomistka i wykładowczyni akademicka, a przede wszystkim badaczka, która fascynuje się zachowaniami konsumentów i światem wokół. Specjalizuje się zarówno w ilościowych, jak i jakościowych badaniach zachowań konsumentów, aby lepiej zrozumieć, co kieruje decyzjami zakupowymi ludzi.Pracując zarówno po stronie uczelni (od 2015 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach), jak i agencji badawczej (2022-2023 w NielsenIQ), zdobywała doświadczenie w badaniach zachowań konsumentów. W 2021 roku uzyskała tytuł naukowy doktora nauk społecznych z dyscypliny ekonomia i finanse. Jest autorką licznych publikacji oraz prowadzi warsztaty z zakresu badań konsumenckich, zarówno w kraju, jak i za granicą. Z pasją do zachowań konsumenckich i bogatym zapleczem akademickim, nieustannie dąży do łączenia teorii z praktyką.

Marek Tobota
DataTribe
Od 10 lat związany z komunikacją marketingową i PR. W tym czasie miał okazję zarządzać projektami badawczymi zarówno po stronie klienta, jak i agencji. Obecnie rozwija własny butik strategiczno-badawczy specjalizujący się w trendwatchingu i obserwacjach jakościowych. Data Tribe działa w oparciu o autorskie rozwiązania z naciskiem na wykorzystanie tradycyjnej i wirtualnej etnografii.