„Nigdy więcej nie wejdziesz na wyszukiwarkę”?! Tradycyjne wyszukiwarki vs. czatboty – zmiany w sposobie wyszukiwania w Internecie
Wyszukiwarki internetowe, czatboty, sztuczna inteligencja, nowe technologie, AI, Google, ChatGPT
MĘŻCZYŹNI
W SIECI
15:55 WTOREK, 23 WRZEŚNIA

Bill Gates wieszczy: „Nigdy więcej nie wejdziesz na wyszukiwarkę”! Czy to koniec wyszukiwarek internetowych jakie znamy? Zawrotny rozwój rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję i ich szybkie rozpowszechnianie się zmienia sposób, w jaki korzystamy i będziemy korzystać z technologii. Dotyczy to także tego, jak wyszukujemy informacji w Internecie. Zauważalny jest już trend odchodzenia od tradycyjnych wyszukiwarek takich, jak Google na rzecz czatbotów opartych o sztuczną inteligencję. Kogo przede wszystkim dotyczy to zjawisko, a kogo nie? Dlaczego? Jaki to ma wpływ na sposób wyszukiwania przez nas informacji i robienie zakupów online? Co o tej zmianie sądzą Polki i Polacy?

Adrian Wołoszyn

Research Specialist
YOTTA

Badacz z wykształceniem socjologicznym. Z badaniami marketingowymi i rynkowymi związany od 2022 r. Posiada doświadczenie w badaniach ilościowych i jakościowych. Aktualnie pracuje w YOTTA jako research specialist, gdzie zajmuje się głównie badaniami ilościowymi, sporadycznie jakościowymi i innymi metodami badawczymi. Prywatnie zajmuje się językiem hebrajskim oraz oprowadza w muzeum.
Beata Sokołowska

Research Director
YOTTA

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie badawcze ze specjalizacją w badaniach efektywności komunikacji i mediów. Od 2005 roku w Publicis Groupe, od lat na czele zespołu badaczy w YOTTA odpowiedzialnych za tworzenie i realizację badań na rzecz klientów Publicis Groupe w Polsce oraz współpracę z zewnętrznymi instytucjami badawczymi. Wcześniej związana z Amer Nielsen i Kraft Foods. Pomysłodawczyni i współtwórczyni serii eksperymentalnych projektów badawczych Beyond Awareness Study, stworzonych specjalnie na potrzeby Agencji Mediowych i skoncentrowanych na mediach.