Od badań ankietowych do data science
SCENA PARTNERSKA
13:40 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Świat badań zmienia się na naszych oczach. Już nie tylko gromadzimy dane, by jednorazowo opisać grupy klientów, ale coraz częściej obserwujemy ich w sposób ciągły, łącząc klasyczne ankiety czy wywiady z informacjami z baz transakcyjnych, systemów CRM czy mediów społecznościowych. Coraz większą rolę odgrywa też analiza zachowań online i szybki feedback zbierany w czasie rzeczywistym. To podejście otwiera nowe możliwości, ale łatwo w nim zagubić się w ogromie doraźnych analiz, gąszczu plików i narzędzi. Dlatego tak ważne jest tworzenie spójnych procesów, które porządkują pracę badacza, ułatwiają opisanie klienta i pozwalają kierować do niego trafniejsze, dedykowane komunikaty. O tym, że takie podejście jest w zasięgu ręki każdego badacza, postaram się przekonać Państwa podczas mojego wystąpienia.
Natalia Afek

starsza konsultantka ds. statystycznej analizy danych
Predictive Solutions

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego – kierunku psychologia o profilu praktycznym oraz Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych. Interesuje się badaniami empirycznymi, szczególnie w zakresie metod neuroobrazowania mózgu. W Predictive Solutions pracuje na stanowisku Starszej Konsultantki ds. statystycznej analizy danych. Prowadzi szkolenia oraz seminaria z zakresu obsługi narzędzi PS IMAGO PRO, PS CLEMENTINE PRO oraz analiz statystycznych. Swoją wiedzą dzieli się poprzez artykuły publikowane na blogu Predictive Solutions oraz materiały wideo.