Polaku, gdzie twoja przedsiębiorczość?! – czyli quiz przedsiębiorczy w służbie marketingu
Przedsiębiorczość, Zaradność, polscy przedsiębiorcy, gen przedsiębiorczości, Sukces, Semiotyka, Dane ilościowe, Aktywizacja ludzi do działania, Quiz w służbie marketingu
PIENIĄDZE
SESJA MODEROWANA
12:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
Polacy, zazwyczaj tak zaradni i przedsiębiorczy, coraz rzadziej decydują się na założenie własnej firmy. Chcieliśmy zgłębić kwestię polskiej przedsiębiorczości i odrodzić tą wspaniałą tradycję w naszych rodakach. Podczas wystąpienia opowiemy o naszych działaniach i podzielimy się ich wynikami.
Projekt o którym opowiemy składał się z kilku kluczowych etapów:
Jako pierwszy krok naszych eksploracji została opracowana bardzo obszerna analiza semiotyczno-narracyjna oraz kulturowa. W jej wyniku zostały opracowane różne typy przedsiębiorczości występujące w szeroko pojętej kulturze masowej. Opowiemy krótko o tym procesie i efektach przeprowadzonych analiz.
Na podstawie analiz kulturowych został opracowany quiz dzięki któremu Polacy mogą poznać swój typ przedsiębiorczości, dowiedzieć się z niego o swoich mocnych stronach i o tym jaki typ działalności będzie dla nich najbardziej odpowiedni.
Quiz został przebadany ilościowo na ponad 1118 respondentach. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jak wygląda rozkład naszych typów przedsiębiorczości w polskiej populacji. Badanie ilościowe pozwoliło dopracować klucz do quizu tak, aby jak najtrafniej zdiagnozować przedsiębiorczość każdego z przyszłych uczestników quizu.
Dodatkowo ilościowe badanie pozwoliło lepiej poznać działanie i opinie osób które charakteryzują się różnym typem przedsiębiorczości. Poznaliśmy jakie strategie rozdzielania zysków są wybierane przez poszczególne typy, jak wygląda ich samoocena w obszarze przedsiębiorczości oraz czy typ który reprezentują jest dla nich atrakcyjny i aspiracyjny. Sprawdziliśmy też jak rozkładają się cechy demograficzne w poszczególnych typach przedsiębiorczości oraz czy w zależności od tego jakim jesteś typem przedsiębiorczości masz tendencje do wybierania innych produktów finansowych.
A wszystko po to, aby lepiej poznać polską przedsiębiorczość i aby ta wiedza pomogła nam aktywizować młodych ludzi. Chcieliśmy uświadomić im w jakich działaniach sprawdzą się najlepiej i będą się najlepiej czuli po to aby zachęcić ich do zakładania własnej działalności gospodarczej.

Beata Pawłowska
Właścicielka agencji badawczej
Neuroidea
Specjalizuje się w metodologii badań, analizie danych biometrycznych, ilościowych oraz jakościowych. W pracy prowadzi projekty badawcze łączące pomiary neuromarketingowe oraz tradycyjne metody badawcze. Projektuje badania tak aby dostarczały praktycznych rekomendacji i były pomocne w podejmowaniu decyzji marketingowych. Jest współautorką książek i artykułów naukowych z zakresu badań wykorzystujących pomiary biometryczne. Prywatnie uwielbia zwierzęta, nurkowanie i podróże.

Aleksandra Trojanowska
Marketing Expert
ING Bank Śląski
Socjolożka, doświadczona badaczka jakościowa i ilościowa, posiadająca doświadczenie zarówno w pracy po stronie agencji badawczej jak i klienta, w prowadzeniu badań na rynku polskim oraz międzynarodowych. Niezmiennie zainteresowana zjawiskami społecznymi i chętna do poznania sposobu rozumienia świata przez innych ludzi. Członkini PTBRiO, prelegentka na Kongresach Badaczy, festiwalach Insummit oraz konferencjach K/ Trend Impact, wykładowczyni akademicka. Prywatnie mama dwóch synów, z którymi poznaje świat, miłośniczka podróży, filmów i książek.