Co dziś chcemy chcieć? Nowe aspiracje Polek i Polaków.
aspiracje konsumenckie, human insight, emocjonalny kapitał, estetyka aspiracji, nowe klasy społeczne, symbole statusu, tożsamość, waluty społeczne
SZERSZY KONTEKST
SESJA MODEROWANA

12:25 WTOREK, 23 WRZEŚNIA

Kiedyś po prostu posiadało się status. Później robiło się karierę i osiągało sukces. Teraz jest się cool, kiedy umie się odpuszczać (tzw. wy**bane), albo wręcz przeciwnie – kiedy wstaje się o 4 rano, żeby wskoczyć do beczki z lodem. Kiedyś chcieliśmy miliona na koncie. Dziś chcemy miliardów w bitcoinach. Żyjemy w czasach, w których walutami stały się święty spokój, emocjonalne kompetencje i max performance. W naszym wystąpieniu odpowiemy na pytania, czy te waluty można wymieniać i co w zasadzie chcemy za nie kupić? Pokażemy pięć wyłaniających się wzorców aspiracyjności, które rządzą polską wyobraźnią konsumencką: od neo-pokutnika po glowdown hero. Przeanalizujemy, jak zmieniają się rytuały budowania statusu i jakie napięcia stoją dziś za pytaniami: „kim chcę być?”, „co chcę pokazać?” i „dla kogo to robię?”. Aspiracyjne marki powinny rozszyfrować nowe kody statusu, żeby nie skończyć na wysypisku rezydualnych brandów przesadnie napiętych lub/i protekcjonalnie przestarzałych.
Marta Warisela

Badaczka
Y&LOVERS

Zawodowo (i z ciekawości) sprawdza, co dzieje się w młodej kulturze. Badaczka ze strategicznym backgroundem i latami doświadczenia w brandingowym wspieraniu marek z sektora MŚP i młodych przedsiębiorców. Na co dzień pracuje w Y&LOVERS, a po godzinach uczy studentów UWr tworzyć koncepty kreatywne.
Klaudyna Kamińska

Strategic Director
Y&LOVERS

Antropolożka i lingwistka. Dyrektor badań Y&LOVERS, poprzednio dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting. Specjalizuje się w pogłębionych badaniach jakościowych i doradztwie strategicznym. Od 15 lat współpracuje z największymi markami realizując w sumie około 500 projektów badawczych m.in. Nestle, Danone, IKEA, Credit Agricole, Grupa Żywiec, ING Bank Śląski czy Play łącząc dane rynkowe z głębokim rozumieniem kulturowego kontekstu. Wychodząc od pytania Y – o cel biznesowy projektu, sens istnienia marki, produktu czy usługi, wraz z Zespołem Y&LOVERS podejmuje wyzwania strategiczne, by pomóc tworzyć rozwiązania cenne dla konsumentów i unikatowe na rynku.