WTF is Target Group anyways?
#targeting, #massmarketing, #sophisticatedmassmarketing #contentrelevance, #massmediaefficiency #targetgroup, #users, #audience #categorydefinition, #framing
MARKETING TOOLKIT
SESJA MODEROWANA
14:05 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Czym właściwie jest grupa docelowa w erze algorytmicznej personalizacji, permanentnego skalowania i nieustannego testowania efektywności kampanii? To, co miało być punktem wyjścia dla każdej strategii marketingowej, stało się dziś pojęciem niejasnym i nadmiernie skomplikowanym.
W swoim wystąpieniu porządkujemy ten obszar z perspektywy praktyków – pokazując, co naprawdę ma znaczenie przy definiowaniu targetu i jak nie pogubić się w jego segmentacji. Rozprawiamy się z mitami hiper-targetowania, pokazujemy paradoksy efektywności mediów i przyglądamy się temu, dlaczego branding nadal wymaga szerokiego podejścia.
Zderzamy klasyczne i nowe podejścia (persona vs. user vs. audience), przyglądamy się jak realnie działa targetowanie behawioralne, demograficzne i kontekstowe, i zastanawiamy się, jak algorytmy zmieniły nie tylko dostępność danych, ale i sposób, w jaki ludzie z nich uciekają (casus: Spotify, Netflix). Całość kończymy praktycznymi wskazówkami do natychmiastowego wdrożenia w codziennej pracy strategicznej, mediowej i kreatywnej.
Tomasz Bartnik

Partner
One Eleven

Założyciel One Eleven. Odpowiada za wizję rozwoju firmy oraz uczestniczy w procesach budowy strategii i opracowywaniu innowacji. Wcześniej był wiceprezesem i Chief Strategic Officerem w Grupie Saatchi & Saatchi w Polsce oraz uczestniczył w pracach międzynarodowego zespołu nadzorującego działy strategii EMEA. W przeszłości był również partnerem w Corporate Profiles Consulting. Współtworzył i zarządzał zespołami agencji strategicznych oraz działami strategii agencji reklamowych. W sumie strategią para się od ponad 20 lat i posiada bogate doświadczenie w pracy z różnymi kategoriami produktowymi, markami i wyzwaniami. Jest także wielokrotnym laureatem i jurorem Effie, jak również drugą kadencję członkiem Komitetu Organizacyjnego tego konkursu. Współpracownik do projektów społecznych przy PRB. Członek Rady Edukacyjnej SAR i Rady Programowej SSM SAR. Wykłada na MBS by Effie oraz SSM SAR. Za swoją najważniejsze cechy uważa progresywność i otwartość w myśleniu oraz umiejętność szybkiej adaptacji do okoliczności, zmiany metody czy wykonania radykalnego pivotu koncepcyjnego. Nie lubi spacerów i nie jeździ na rowerze.
Agata Groszek

Diagnostka
One Eleven

Socjolożka z wykształcenia i zamiłowania, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, od sześciu lat związana z badaniami rynku. Pierwsze badawcze kroki stawiałam w Ipsos, działając w obszarze badań ilościowych dla branży FMCG. W One Eleven projektuje badania, odpowiada za ich realizację i przygotowuje wnioski dla działu strategii. Swoją pasją do popkultury, TikToka i nowych trendów dzieliłam się m. in. na Forum IAB czy Festiwalu Insummit. Prywatnie psia matka i zadeklarowana książkara.