Czy to mem czy to insight?
#harnaś #memosfera #socialmedia #semiotyka #insightkulturowy
SESJA KULTURA I MEDIA
12.05
Wprowadzenie przez Telekomunikację Polską tańszego pakietu Neostrady w roku 2004 przyczyniło się do upowszechnienia internetu w Polsce. Dzięki temu Polacy uzyskali niemal nieograniczony dostęp do informacji, a także otrzymali platformę swobodnej ekspresji, na której w prosty sposób mogli publikować tworzone przez siebie filmy, obrazy, nagrania dźwiękowe itp.
Dziś treści te, osiągając pełnoletność, stały się klasykami polskiej memosfery i jednocześnie ogromnym, często niedocenianym, zasobem kulturowym opowiadającym ciekawą historię przekształceń społecznej świadomości.
Marka Harnaś niepostrzeżenie stała się trwałym elementem zjawiska memiczności, niemal od jego początków, elastycznie dopasowując się do kolejnych przemian internetu ostatnich kilkunastu lat. Dzięki temu dziś Harnaś jest przez młodych ludzi uznawany za piwo o kultowym statusie.
Czerpiąc z ogromnego zasobu historycznych i współczesnych memów i treści dotyczących Harnasia, pokażemy w naszym wystąpieniu, jak zmieniał się polski internet i jego rozumienie; co z tych przemian wynika dla szerszej kultury oraz zmian naszej mentalności; dowiemy się z jakimi internetami mieliśmy, mamy i będziemy mieli do czynienia w niedalekiej przyszłości; a także jak na tym tle zmieniała i dopasowywała się marka Harnaś i jej działania.
Maciej Biedziński
Semiotyk / analityk kulturowy
Culture Tellers
Semiotyk, kulturoznawca, badacz, współzałożyciel Culture Tellers – semiotycznej firmy badawczo-konsultingowej, pomagającej tworzyć i wprowadzać rozwiązania marketingowe w oparciu o wiedzę kulturową.
Michał Maszkiewicz
Research Manager
Carlsberg Polska
Badacz rynku z kilkunastoletnim doświadczeniem po stronie agencji i marketera.
Specjalizuje się w budowaniu strategii marek oraz rozwoju komunikacji.