Intro do Hallyu dla nie-KBoo
SESJA: ZAJAWKA, PASJA, FANDOM
15.25
Co kochają Kboo? – kpop, kdramy, kfood, kbeaty a do tego jeszcze webtoony, anime i kfashion. Dla nich przedrostek K dodaje atrakcyjności każdej dziedzinie, wskazując na powiązanie z koreańską falą. W ciągu ostatnich kilku lat widzimy wzrastające zainteresowanie wśród młodych Hallyu, niezwykłym fenomenem społeczno-kulturowym związanym z rosnącą popularnością południowokoreańskiej kultury. Młodzi masowo słuchają koreańskiej muzyki, oglądają filmy, seriale, czytają komiksy, inspirują się modą i kuchnią oraz skincare, uczą języka, tańca, marzą o podróży do Korei czy o studiach w Seulu. Co stoi za tym fenomenem i jaka duża jest jego skala? Czy mówimy tu o jeszcze o fandomach czy powszechnej modzie na nowy orientalizm?

AGNIESZKA WARZYBOK
Decode | Future.Company
Baczna obserwatorka rzeczywistości i trendów konsumenckich. W branży badawczej od 2010 roku. Specjalizuję się w prowadzeniu i realizacji projektów związanych z doświadczeniami klientów, budowaniem relacji z klienta z marką, wizerunkiem marek oraz badań na potrzeby B2B. W pracy ceni niestandardowe podejście, łącząc różne metody badawcze i podejścia metodologiczne.

MAŁGORZATA CHOMENTOWSKA
Senior UX Designer & Researcher
EL Passion
Badaczka i projektantka cyfrowych doświadczeń użytkowników. Specjalizuje się w obsłudze startupów – przekuwaniu wizji założycieli w działający produkt cyfrowy. W wolnym czasie dzieli się wiedzą o UX w ramach różnych inicjatyw: od wykładania na studiach podyplomowych przez programy mentoringowe, po konsultowanie na hackatonach.