„Hip hop dla hajsu, spokoju i mamy” – głos pokolenia, moda, a może miejsce na Twoją reklamę?
#jakieżycietakirap #polskirap #patointeligencja #forsale #genZ #mata2040 #essa #hiphopsprzedazy #hiphopisdead #genzsluchasie #hiptohopdlamarki
SESJA: ZAJAWKA, PASJA, FANDOM
15.35
KIEDYŚ to było: bunt, ulica, rozwalanie systemu z ziomkami. DZIŚ to auto-tune, brak kodeksu ulicy, wszystko na sprzedaż. Kilku raperów starej szkoły wieściło już koniec hip hopu.
Ale czy mieli rację, że to koniec? Wydaje się, że Hip Hop jest nadal w trendzie, wystarczy spojrzeć na kartę na czasie youtube czy odsłuchy na spotify. Dawne wartości zastąpiły nowe – ważne – tematy młodych. W dzisiejszym rapie jest dużo insightów, które mogą wykorzystać marki.
Co wiemy o markach i ich konsumentach na podstawie wersów rapowych?


Artur Janiszewski
Badacz
mBank
Socjolog z Uniwersytetu Łódzkiego. Badacz z zawodu i zamiłowania. Zawodowo eksploruję potrzeby i doświadczenia klientów mBanku.
Prywatnie eksploruję Łódź, łódzkie kamienice i krańcówki. No i namiętnie słucha rapu.

Paulina Tyszko-Ptak
Managing Partner
Beyond
W badaniach rynku od 2006 r. Pracowała min w Kantar (wcześniej SMG/KRC/MIllwardBrown) i IQS. Posiada doświadczenie m.in. w projektowaniu i koordynowaniu zaawansowanych projektów badawczych oraz opracowywaniu nowych narzędzi. Specjalizuje się w dużych procesach badawczych, badaniach trackingowych, optymalizacjach, U&A, badaniach komunikacji i kondycji.
Prywatnie: Desing, sztuka, architektura i rzeczy nieoczywiste. Fanka inności, w niej poszukuję inspiracji. Ciekawa ludzi, często zaglądam im w rozświetlone okna.