Lot bezzałogowej sondy kulturowej w przestrzeń Digital Natives. Wystawa insightów zebranych generatywnie w orbicie Zet (metoda: cultural probes).
#BadaniaGeneratywne #Współprojektowanie #CulturalProbes #SondaKulturowa #BadaniaUX #Dobrostan #OptymalizacjaCodzienności #PokolenieZet #GenZ
12.40
Jak dotrzeć do głębokich, często nieuświadomionych, potrzeb pokolenia Z? W naszych badaniach zastosowałyśmy sondę kulturową (ang. cultural probes), która przyjęła formę paczki z siedmioma zadaniami zapakowanymi w osobne koperty. Każdego dnia w wybranym przez siebie czasie i otoczeniu uczestnicy wypełniali jedno zadanie. Projekt opatrzyłyśmy metaforą podróży po siedmiu kontynentach i nazwałyśmy trAPPer trip. W ramach wernisażu pokażemy walizki, paszporty, bilety lotnicze, pocztówki i pamiątki z tej podróży. W ten sposób opowiemy o skuteczności sondy kulturowej w pozyskiwaniu głębokich insightów. Wystawa z naszym oprowadzeniem przybliży tajniki tej metody eksploracyjnej i pokaże czemu bliżej jej do sondy kosmicznej niż ulicznej.


Marta Lutostańska
UX Researcher
Allegro
UX Researcherka. Od 10 lat zajmuje się badaniami jakościowymi na potrzeby projektowania rozwiązań cyfrowych. Pracowała dla organizacji we wszystkich trzech sektorach.
W Allegro bada doświadczenia zakupowe użytkowników, zwłaszcza w obszarach komunikacji i aplikacji mobilnych. Prowadzi zajęcia dla studentów Socjologii Cyfrowej na Uniwersytecie Warszawskim i jest mentorką w ramach wydarzenia UX Research Confetti, które współorganizuje.

Justyna Zynek-Mahometa
UX Researcher
Allegro
UX Researcherka w Allegro. Antropolożka kulturowa z wykształcenia i zamiłowania. Badaczka z wieloletnim doświadczeniem. Początkowo związana z badaniami etnograficznymi i społecznymi, obecnie rozwija się w branży technologicznej.
W Allegro dostarcza wiedzy na temat kupujących oraz tworzy rekomendacje produktowe poprawiające doświadczenia użytkowników aplikacji mobilnej.
Badania doświadczeń użytkowników prowadziła dla polskich liderów branż e-commerce, telekomunikacyjnej i HR Tech. Przed Allegro współpracowała między innymi z Grupą Pracuj, Orange Polska, Cyfrowym Polsatem, Plusem, Netią czy Plushem.
Wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, mentorka Dare IT. Miłośniczka odkrywania i empatyzowania.