Od fidget spinnera do microdosingu: zaburzenia uwagi jako motor napędowy zmian w komunikacji młodych pokoleń.
neurotypowość, neurodiversity, adhd, attention economy, uważność, zdrowie psychiczne, tiktok, dobrostan, dyskurs medyczny, psychologia, funkcje poznawcze, kognitywistyka, zaburzenia uwagi, rytuały terapeutyczne
SESJA: Jak być
14.15
Kursy mindfulness, kołdra obciążeniowa, słuchawki wygłuszające… produkty przeznaczone do łagodzenia objawów neuroatypowości z łatwością weszły do codziennego użytku pokoleń Z i Alpha. I już nikt się temu nie dziwi. Treści o ADHD na polskim tiktoku w styczniu 2023 mają ponad 70 mln odsłon. Młodzi szybko utożsamiają się z objawami neuroatypowości i korzystają z technik kompensujących zaburzenia uwagi.
Co doprowadziło do wykorzystywania neuroróżnorodności do tworzenia tożsamości jednostki? Czy ADHD może być dla młodych aspiracyjne? I jaka jest nasza rola w coraz bardziej dywersyfikującym się pod tym względem świecie?
Lidia Zawistowska
Junior IT Recruiter
Venture Labs
Lidia Zawistowska – szuka strategii nawet w pączkach, zwłaszcza Lwowskich, z cynamonem i powidłami śliwkowymi. Absolwentka Kolegium MSI na Uniwersytecie Wrocławskim oraz Kreowania Mediów na Uniwersytecie SWPS. Swoje doświadczenia zawodowe zdobywała w Polsce i Danii, gdzie przez ostatnie lata związana była z jedną z czołowych skandynawskich marek craftowego browaru. Obecnie stawia pierwsze kroki w IT. Najbardziej lubi zagłębić się w strategię komunikacji i trendy w szeroko pojętej branży hospitality z naciskiem na food culture i customer experience. W wolnych chwilach gotuje, rzadziej zjada, najczęściej obserwuje komunikację restauracji fine dining w Europie.
Marta Warisela
freelancerka
Absolwentka dziennikarstwa oraz komunikacji wizerunkowej na Uniwersytecie Wrocławskim. Od 6 lat aktywna brand managerka, z pasją wspierająca biznesy, na które nie mają czasu duże agencje. Tworzy strategie komunikacyjne i projektuje marki dla małych i średnich firm z sektora b2b oraz dla młodych rozpoczynających własną działalność. W ostatnim czasie związana z branżą beauty – z sukcesem wprowadziła do świata barberingu łamiąca schematy markę kosmetyków i uruchomiła dziewczyński salon fryzjerski we Wrocławiu. Obecnie freelancersko przygotowuje kolejne firmy do wejścia na rynek.