Jakie RRSCooo ma mój kredyt hipotetyczny?
#odpowiedzialne_kredytowanie #pierwszy_kredyt #koło_ratunkowe #parents_bank #wiem_że_nic_nie_wiem #zdolność_kredytowa #prosty_język #bank_z_ludzką_twarzą #za_pożyczone_pieniądze_nie_baluj #pożyczanie #last_minute_money #drobniaki #drobne_pożyczanie #tygo
SESJA: praca i pieniądze
14.05
VdoCipher Error: Video ID not found
Kim jest idealny kredytobiorca z perspektywy bankowego analityka? Każdy analityk chciałby analizować wniosek od 30-letniego mężczyzny, z dochodami 12 tysięcy plus, z oszczędnościami na poziomie 150 tysięcy złotych, mieszkającego w dużym mieście, w stałym związku, z 1 dzieckiem. A co się dzieje, kiedy wniosek składa: 21-latek, który chce pożyczyć 300 złotych, nie ma żadnej historii kredytowej, żyje bez stałego źródła dochodów i bez żadnych oszczędności? Algorytmy kredytowe siadają. Bank nie ma na to odpowiedzi. Jak pokazać analitykom, że taki klient jest przyszłościowy? Jak udowodnić, że warto dać szansę młodemu klientowi, z odmiennymi potrzebami, z innym podejściem do pożyczania pieniędzy? Jak zmienić cały proces by był dostępny i zrozumiały? Z takim problemem zmierzyliśmy się w zeszłym roku. Przeszliśmy długą drogę, żeby zrozumieć przyszłych młodych kredytobiorców oraz dostosować naszą ofertę i procesy do ich stylu życia i podejścia do finansowych zobowiązań. Opowiemy, jak nasze myślenie zmieniło się pod wpływem historii młodych ludzi, którzy potrzebują „małej gotówki” i chcą budować historię kredytową, ale w bezpieczny i przemyślany sposób.
Magdalena Kalska

ekspert ds badań
mBank

Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Swoją przygodę z badaniami rozpoczęła, nie przypadkowo, w dziale Healthcare w GfK Polonia. Przez kilka lat łączyła swoje rodzinne farmaceutyczne doświadczenie i pasje z pracą marketingowego badacza. Od 2015 roku związania z zespołem badań i marketingu w mBanku. Szuka prawdziwych insightów z którymi można rozwijać komunikację oraz tworzyć dopasowane rozwiązania. Najbardziej lubi działać w segmencie młodych. By robić to dobrze, musiała ostatecznie przestać o sobie myśleć w kategorii young.
Karolina Kozłowska

menedżer kierujący Wydziałem Centrum Klienta
mBank

Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. W czasie blisko 20-letniej pracy w branży zdobyła duże doświadczenie w zakresie realizacji przeróżnych procesów badawczych, przekładania ich wyników na strategie, rozwiązania marketingowe i produktowe. Najbardziej lubi projekty, których wyniki ją zaskakują.