Mam 25 lat, więc to oczywiste, że od imprezy wolę zakupy spożywcze i nadal boję się nastoletniej ciąży… Z czym obecnie się wiąże kryzys 25-latka?
#25-latkowie #genZ #starszeZetki #konsumenci #emocje #obawy #nostalgia #akceptacja #zwyczajekonsumentów #netnografia
SESJA: WARTOŚCI
11.55
Żegnaj kryzysie wieku średniego, witaj kryzysie 25-latka! Tempo życia, oczekiwania społeczne i ambicje osób w wieku 25-30 lat sprawiają, że przychodzi wówczas moment refleksji, nie zawsze przyjemnej. Wiele starszych „Zetek” ma wrażenie, że dopiero co skończyły się ich nastoletnie lata. Jednocześnie osoby te zakładają własne rodziny lub obserwują taką tendencję w najbliższym otoczeniu, inflacja i podatki zaczynają dotykać ich portfeli, a zdrowie nie jest już tak idealne, jak kiedyś. Brzmi poważnie, jednak młodzi ludzie lubią z kryzysu ćwierćwiecza również żartować. Jakie aspekty kryzysu 25-latka można wyczytać z tego, czym dzielą się w mediach społecznościowych sami 25-latkowie? Jak przekładają się one na zachowania starszych „Zetek” jako konsumentów? I – co istotne – w jaki sposób marki mogą reagować na kryzys ćwierćwiecza, aby zapewnić konsumentom komfort i odrobinę optymizmu?
Martyna Fira
badaczka/kierowniczka ds. analiz marketingowych
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie / Coty Eastern Europe
Doktorantka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości oraz kierowniczka ds. analiz marketingowych na region Europy Środkowo-Wschodniej w Coty Eastern Europe. Od lat łączy praktykę biznesową z zacięciem naukowym. Posiada 7-letnie doświadczenie w obszarze analiz marketingowych i badań rynku, zdobyte w międzynarodowych agencjach badawczych oraz firmach z sektora FMCG. Absolwentka dwóch kierunków na studiach magisterskich w SGH: metod ilościowych w ekonomii i systemów informacyjnych oraz e-biznesu. Jej zainteresowania badawcze obejmują zarządzanie marką, zachowania konsumentów oraz marketing w kulturze i sztuce.