Starość nie radość… tylko co? Zmieniające się narracje starości
#semiotyka_starości #zmieniające_się_kody_starości #napięcia_w_narracji_starości #kody_wizualne_starości_w_komunikacji
SESJA: STEREOTYPY
15.55
Społeczeństwa coraz szybciej się starzeją. Rośnie liczba i proporcja osób starszych i starych w całej populacji. Wg GUS, w Polsce liczba ludności w wieku 60 lat i więcej w 2030 r. ukształtuje się na poziomie 10,8 mln, a w roku 2040 r. – na poziomie 12,3 mln. Równocześnie grupa ta dynamicznie się zmienia, pod względem ogólnej kondycji, stylu życia, mentalności, kompetencji. Inaczej myślą o sobie i o swoim życiu niż poprzednie pokolenia „starych ludzi”. Zmieniają się też narracje kulturowe na temat starości. Ale nie zawsze komunikacja kierowana do tej grupy za tym nadąża!
dr Barbara Frątczak-Rudnicka

Konsultanta ds. badań i członek zarządu
Grupa 4P

Absolwentka Wydziału Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i jego wieloletni pracownik. Specjalizuje się w badaniach konsumenckich (Demoskop 1992-2002 i 4P – od 2003 do dzisiaj). Zajmuje się m.in. badaniami komunikacji marketingowej (w tym analiza semiotyczna), eksploracją potrzeb i zachowań konsumentów, badaniami pokoleń konsumentów (w szczególności grupa 50+) oraz diagnozą i opisem trendów konsumenckich.