Za młodzi na starość, czyli jak wygląda jesień życia według kuracjuszy z Ciechocinka – etnografia
#50plus #miłość #seks #impreza #dancing #starość #młodość #chęć-życia #ciechocinek
SESJA: O TYM SIĘ NIE MÓWI
15.35
W naszym międzypokoleniowym badaniu pytaliśmy ankietowanych w różnym wieku o rzeczy, na które czują się „za młodo”, bądź „za staro”. Okazało się, że subiektywne pojęcie wieku dojrzałego, tzw. „starość”, najmniej stawia ograniczeń osobom z największym doświadczeniem życiowym (czyt. wiekiem).
Starsi badani wręcz doceniają swój wiek, który wyposaża ich w dodatkowe atrybuty takie jak doświadczenie życiowe i mądrość. Dodatkowo 50% 60-latków uważa, że w ich życiu wszystko jest jeszcze możliwe. Zaintrygowani tym faktem zamierzamy pogłębić temat i ruszamy z następnym etapem naszych badań – etnografią w największym polskim sanatorium – Ciechocinku.
Jakie tajemnice o dojrzałym wieku może skrywać to miejsce owiane tyloma legendami? Czy miłość, chęć życia, tańce i pasje są zarezerwowane tylko dla młodych, czy lepiej smakują, gdy przyprawimy je szczyptą doświadczenia życiowego? Jaka mądrość dla młodych może kryć się w „drugiej” młodości odkrywanej w sanatorium?
Tego dowiemy się w ramach badania etnograficznego z kuracjuszami Ciechocinka. Na bazie wywiadów powstanie raport, a także dokumentalny materiał video, który chcemy zaprezentować na deskach INSUMMIT.
Olga Wójcicka
Consumer Insight Manager
Mediahub
Z branżą reklamową związana od 2012 roku. Na co dzień zajmuje się wirtualną etnografią, consumer insights i doradztwem z zakresu komunikacji w Internecie. Jakościowe i ilościowe dane łączy z interpretacją potrzeb konsumentów i analizą środowiska konkurencyjnego, co przekuwa na rekomendacje strategiczne. Nominowana przez magazyn Press do tytułu AD WO/MAN 2022 roku w kategorii Young. Prelegentka m.in. Forum IAB (2018, 2022, 2023, 2024), INSUMMIT i INSUMMIT Youth (2023, 2024), Marketing Progress, Social Media Week. Współprowadząca cykl webinarów Mediahub, autorka artykułów do magazynów branżowych (Brief, Media Marketing Polska, Nowy Marketing, Marketing przy kawie, Social Media Manager), gościni audycji radiowych i podcastów.
Damian Borowiec
Senior Media&Creative Strategist
Mediahub
Z branżą reklamową związany od dekady. W Mediahub pełni rolę Senior Media&Creative Strategist zapewniając markom rozwój poprzez synergię świata mediów i kreatywnych idei. W rekomendacjach strategicznych odczarowuje beznamiętność statystyk z excela na potrzebę budowy unikalnych historii kontaktu ludzi z markami.
Współautor cyklu raportów i gospodarz webinarów Mediahub, w ramach, których powstały projekty badawcze: Covid-Track, Matka Polka, Konsument w obliczu pandemii, Generacja Z. Autor publikacji w mediach branżowych takich jak: MediaMarketing Polska, Wirtualne Media, Social Press, Marketing przy Kawie, GetResponse, MamStartUp.