„Bardziej od wstawania, nienawidzę tylko spać” – Jak pokolenie końca świata widzi swoją przyszłość?
#genZ #pokolenieZ #kryzysnadziei #zdrowiepsychiczne #autorytety #muzyka #kacperczyk #trendy #perspektywy

SESJA: WARTOŚCI

12.05
Współczesność niesie ze sobą szereg wyzwań, a kryzys zdrowia psychicznego staje się coraz bardziej widoczny. Jedną z grup, która odczuwa te napięcia szczególnie jest pokolenie właśnie wchodzące w dorosłość. Patrząc na teraźniejszość Zetki dostrzegają przyszłość naznaczoną ograniczonymi perspektywami. Co jest przyczyną kryzysu nadziei w generacji Zet i jak zapatrują się na swoją przyszłość? Skąd ten defetyzm i poczucie niezrozumienia, w momencie, gdy na stole niczego nie brakuje, a świat nigdy wcześniej nie był tak bardzo na wyciągnięcie ręki? DLACZEGO młodzi mają dość? Korzystając z wyników badania syndykatowego “Gen Z 2.0” oraz analizy utworów muzycznych, zapraszamy odbiorców w podróż po albumie braci Kacperczyk, „Pokolenie Końca Świata”. W trakcie tej podróży postaramy się odpowiedzieć na pytanie, co stanowi fundament kryzysu nadziei w Generacji Zet oraz jak to pokolenie spogląda w przyszłość. Przedstawimy wyzwania, jakie stoją przed młodymi oraz postaramy się wyjaśnić, dlaczego częściej niż inni krzyczą „Sprawdzam!”. Obserwując zbieżności między przekazem płynącym z albumu braci Kacperczyk, a wynikami własnych badań chcemy przybliżyć bolączki tej generacji.
Kamila Sondej

Senior Digital Research Executive
Kantar Polska

Z wykształcenia psycholożka, z praktyki i zamiłowania badaczka. Od 9 lat prowadzę złożone i eksperckie projekty badawcze, łącząc zacięcie jakościowe z kompetencjami ilościowymi. Pracowałam zarówno przy projektach opisujących zwyczaje konsumenckie, jak i przy wielu badaniach z obszaru kultury i ewaluacyjnych dla sektora publicznego. Obecnie wykorzystuję szerokie portfolio narzędzi digitalowych w Kantarze, a także projektuję badania customowe, pomagając klientom lepiej zrozumieć efektywność działań komunikacyjnych.
Tomasz Piotrowski

Digital Research Analyst
Kantar Polska

Analityk, badacz, pasjonat, fotograf. Jeszcze młody, choć mało gniewny analityk z działu Media & Digital w Kantar Polska.