Książki, które zmieniają zasady gry – jak literatura Young Adult podbija cyfrowe pokolenie?
#youngadult #booktok #bookstagram #książkary #literatura #hitczykit #fyp #fanfiction #roleplay #swag #guiltypleasure #starzyvsmłodzi #wattpad
SESJA: ROZRYWKA
15.35
W naszym wystąpieniu pochylimy się nad fenomenem literatury Young Adult (YA) – gatunku, który budzi liczne kontrowersje: jedni go kochają, inni nienawidzą. Jednak ta literatura dokonała niemożliwego – w świecie zdominowanym przez internet, ekrany, social media – sprawiła, że młodzi wrócili do czytania książek. Podczas prezentacji opowiemy co sprawia, że te książki osiągają rekordowe wyniki sprzedaży, czynią z autorek gwiazdy i milionerki. Wskażemy, co w literaturze YA przyciąga młodych czytelników i sprawia, że książki stają się sposobem na spędzanie wolnego czasu i ważną częścią życia społecznego, budowania tożsamości i wizerunku. Przedstawimy, jak „książkary” – specyficzna grupa czytelniczek – konsumują książki, jakie są ich rytuały czytelnicze i jak tradycyjna książka wpisuje się w ich obecność w mediach społecznościowych (booktoki, bookstagramy). Omówimy, jakie pożytki płyną z literatury YA nie tylko dla jej czytelniczek, ale także dla rodziców, nauczycieli, a nawet dla nas – badaczy i marketingowców, poszukujących skutecznych sposobów komunikacji z nowymi pokoleniami.
Adam Polasz

Partner
Delikatesy Badawcze

Doświadczony badacz ilościowy i jakościowy, specjalizujący się w badaniach marki i komunikacji. Pracując po stronie klienta (Era, T-Mobile, Kompania Piwowarska), agencji strategicznej (One Eleven) i agencji badawczych (Difference, Delikatesy Badawcze) odpowiadał za badania dla największych polskich marek i zrealizował setki (jeśli nie tysiące) projektów badawczych. Autor badań i metaanaliz poświęconych zwiększaniu efektywności reklam. Ma kilkanaście lat praktyki jako trener (PTBRiO), wykładowca akademicki (Akademia L. Koźmińskiego, SGH, UW) i prelegent (Kongres Badaczy, INSUMMIT i inne).
Ida Zalewska

Partnerka
Delikatesy Badawcze

Z wykształcenia pedagog i menedżerka kultury. Ma kilkanaście lat doświadczenia w badaniach jakościowych, projektach typu desk research i facylitacji warsztatów. Realizowała projekty badawcze z trudnymi grupami docelowymi, z dziećmi, młodzieżą, klientami biznesowymi. Chętnie wprowadza w badaniach innowacje i nieszablonowe rozwiązania, które pozwalają zyskać świeże spojrzenie na badany temat.