POCKET GAP – Czy uczymy dzieci, że nie będą zarabiać tyle samo?
#dzieci #nierówności #społeczne #paygap
SESJA: RODZINA
11.55
Powszechnie wiadome jest, że rynek pracy zmaga się z pay gapem – różnice w płacach między kobietami a mężczyznami są problemem dotykającym prawie każdej branży. Okazuje się jednak, że ta sama sytuacja jest niestety odzwierciedlana w świecie dzieci! Dziewczynki mogą spodziewać się od rodziców niższych kwot kieszonkowego niż chłopcy w podobnym wieku. Czy w ten sposób nieświadomie szykujemy dzieci na niesprawiedliwości dorosłego życia? A może wychowanie w wierze, że dziewczynki nie potrzebują tak dużo pieniędzy, bezpośrednio przekłada się na siłę zjawiska Pay Gap? Co sprawia, że od tak wczesnych lat fundujemy dzieciom nierówne traktowanie?

Łukasz Wiencek
Senior Researcher
Zymetria
Pasjonat nauk społecznych z naciskiem na socjologię, któremu bliskie są zagadnienia nierówności społecznych. W firmie zajmuje się badaniami ilościowymi – od badań konceptów czy usług, po badania zachowań dotyczących ekologii.

Karolina Czerniak
Stażystka
Zymetria
Studentka psychologii zafascynowana tym, jak emocje, potrzeby i dane łączą się w świecie badań rynkowych. Stawia swoje pierwsze kroki zawodowe w Zymetrii, gdzie odkrywa, jak psychologia konsumenta może napędzać innowacje i lepsze decyzje biznesowe. Szczególnie interesuje ją wpływ zmiennych psychologicznych, takich jak emocje, motywacje czy schematy poznawcze, na postrzeganie i skuteczność reklam. Łączy wiedzę akademicką z praktyką, rozwijając umiejętności analityczne i poszukując odpowiedzi na pytanie, co sprawia, że reklamy oddziałują na odbiorców.