Seks, gry i młodzi. Jak TO się robi na Discordzie, czyli etnograficzny recykling kampanii Durex.
#seks #zdrowie #edukacjaseksualna #relacje #ciało #genZ #alfa #jaktorobic #discord #durex #wirtualnaetongrafia
SESJA: SEX EDUCATION
15.35
Mimo iż seks w dyskursie społecznym od zawsze budzi skrajne emocje, dla wielu z nas nadal stanowi temat tabu. Nie potrafimy o nim rozmawiać nie tylko z naszymi partnerami, ale co gorsza, również z dziećmi i nastolatkami, które wchodząc w dorosłe życie posiadają marginalną wiedzę na temat bezpieczeństwa w sferze intymnej. Wychodząc naprzeciw temu problemowi, marka Durex przeprowadziła kampanię, której celem było zwiększenie świadomości młodych osób w temacie bezpiecznego seksu oraz stworzenie dla nich miejsca z rzetelną wiedzą, z którego mogliby czerpać informacje. Tak powstała pierwsza wirtualna przychodnia na platformie Discord. Kampania osiągnęła niekwestionowany sukces, czego dowodzą otrzymane przez nią nagrody (KTR, Innovation, Mixx Awards) oraz zaktywizowanie konkretnej grupy odbiorców, do której była skierowana – młodych internautów z pokolenia Z i Alfa. Po zakończeniu kampanii, kanał marki Durex na Discordzie stał się unikalnym zbiorem danych dotyczącym życia seksualnego młodych internautów – i tym samym – niekwestionowanym źródłem autentycznych insightów. Pogłębiona analiza treści, w duchu badań etnograficznych prowadzonych w internecie, pozwoliła nam zweryfikować założenie, że realizację niestandardowych działań mediowych można przekuć nie tylko w sukces komunikacyjny marki, ale pozyskaną dzięki nim wiedzę, wykorzystać w jej przyszłej strategii reklamowej.
Aleksandra Karkosa

Research Projects Coordinator
OMD Group

„Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do wykonania” – to motto przyświeca mi odkąd zaczęłam moją badawczą przygodę. Badania o niestandardowej tematyce, szczególnie te związane ze zdrowiem, są niezwykle bliskie mojemu sercu. Współtworzyłam wiele ciekawych projektów, a moimi większymi sukcesami były zdobycie statuetki Ipsos Star w ramach całokształtu mojej pracy, a także poskromienie żywiołu, którym okazał się mój pies Harry.
Kamil Komarzyniec

Brand Manager
Durex, Reckitt Benckiser

Zakręcony na punkcie relacji ludzi z markami i komunikacji opartej na prawdzie. Obecnie związany z Durex, który buduje z misją. Współtwórca kilku nagradzanych kampanii (Effie, KTR, Innovation, Mixx), a także uczestnik „Milionerów” (tu bez wygranej).