,,Pojawiam się przed Państwem jako jastrząb…” – i co dalej? Dwa scenariusze relacji konsument – ekologia w obliczu szalejącej inflacji
#ograniczeniekonsumpcji #circulareconomy #inflacja #drożyzna #say-do-gap #rolamarekimediów #sustainability #ekologia
SCENA PLAC
GREENSPIRACJE
SESJA MODEROWANA
16.05 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA
Wiemy, że oszczędność to jedna z kluczowych motywacji działań pro-ekologicznych, często dużo silniejsza, niż troska o planetę.
Czy w takim razie w obliczu najwyższej od 24 lat inflacji konsumenci zaczną zachowywać się bardziej świadomie, jeśli chodzi o ekologię?
Widzimy dwa scenariusze.
Czarny – w którym próby dopięcia domowego budżetu skutecznie odciągną myśli konsumentów od planety.
Ale też zielony – w którym ograniczamy konsumpcję z pożytkiem dla planety, jednocześnie rozwijając eko-postawę.
Tylko co na to przeciętni konsumenci? Czy oni widzą tu związek? Czy ograniczając zakupy – niejako z konieczności – mają szansę jednocześnie rozwijać proekologiczną postawę i może nawet zacząć podejmować inne, dobre dla planety działania?
To właśnie chcemy sprawdzić – zobaczymy jak idee ograniczonej konsumpcji i circular economy wyglądają w zwykłych domach, jak pogarszająca się sytuacja gospodarcza wpływa na myślenie o ekologii i jaką rolę odgrywają w tym wszystkim marki.
Czy są na naszym rynku marki „pomagacze” wprowadzające ciekawe dla konsumentów rozwiązania pozwalając im kupować świadomie? No i co marki mogą w ogóle zrobić w tej sytuacji, bo przecież nawoływanie do rezygnacji z kupowania wydaje się sprzeczne z ich podstawowym celem?
Izabela Kiwak
Customer Insight & Research Manager
Ringier Axel Springer Polska
Badaczka zachowań konsumenckich, szczególnie w świecie online, zjawisk społeczno-kulturowych oraz insightów w badaniach marketingowych. Na co dzień zarządza badaniami online w Ringier Axel Springer Polska, gdzie od kilku lat z pasją eksploruje rynek mediów.
Odpowiada przede wszystkim za zarządzanie projektami badawczo-strategicznymi dla organizacji, a także wspiera w analizie pozycji marek i efektywności podejmowanych działań marketingowych. Doktor nauk społecznych, prelegentka na konferencjach branżowych oraz naukowych, a także autorka publikacji z zakresu komunikacji międzykulturowej.
Zwolenniczka oszczędzania i niemarnowania rzeczy w codziennym życiu.
Sonia Łoszewska
Research Manager
Ipsos Polska
Psycholożka ekonomiczna, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Od studiów związana z badaniami, choć nie od początku wiedziała, że badania jakościowe to właśnie to. Teraz już nie ma wątpliwości 😊 Lubi sprawdzać jak wygląda życie u zwykłego konsumenta i na ile świat marek i ich komunikacji łączy się ze światem ich odbiorców. Od ponad 2 lat śledzi to pracując w dziale jakościowym w Ipsos Polska. Prywatnie wielka fanka circular economy pod postacią wyprzedaży garażowych.