Kreatywność sprzedaje – dane, dowody, decyzje
PARTNER: SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej
SESJA KUROWANA
11:40 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
W erze transformacji cyfrowej i presji na mierzalne efekty, kreatywność bywa traktowana jako ryzykowny luksus. A przecież dane mówią co innego. W tej sesji pokażemy, że kreatywność to jedna z najskuteczniejszych decyzji biznesowych. I będziemy mieć na to dowody.
Bazując na benchmarkach WARC, analizach efektywności, badaniach i kampaniach nagradzanych w konkursach Effie, KTR i Innovation, wspólnie z przedstawicielami agencji, marek i badaczy udowodnimy, że kreatywność buduje wartość marki, generuje wzrost, daje przewagę w wyścigu o uwagę i emocje, pozwala uzasadnić wyższą cenę produktu, a przede wszystkim – sprzedaje.
To sesja dla wszystkich, którzy muszą przekonywać zarządy i CFO do inwestowania w pomysły, a nie tylko w media. To także sesja dla agencji, które chcą pokazywać klientom, że odważne, kreatywne pomysły nie są ryzykiem – są szansą na realny wzrost, przewagę konkurencyjną i długofalową wartość marki. Jeśli chcesz mówić językiem danych, ale bronić świata idei – to sesja dla Ciebie.
kuratorki:
Katarzyna Chodacka

SAR

Marta Krasowska

Ipsos

11.40 Przepis na skuteczną kampanię nie istnie… oh, wait.
Katarzyna Chodacka, Strategy & Operations Director, SAR, Wioletta Kowalczyk-Żelek (Head of Effie Poland)
Czy istnieje przepis na kampanię, która wygrywa serca konsumentów i Iridium Effie, nagrodę dla najbardziej efektywnej kampanii na świecie? Tak i nie jest to kwestia szczęścia ani genialnej intuicji. To efekt skrupulatnie zaplanowanego procesu.
Na przykładzie najbardziej efektywnej kampanii na świecie pokażemy, jak wygląda skuteczność w praktyce. W rolach głównych: framework Effie, głębokie rozumienie konsumenta i odwaga kreatywna. Konkretny przepis, który można zaadaptować do własnych projektów.
11.55 Superbowl – czego uczą nas najdroższe kampanie świata?
Marta Krasowska, Ipsos
Analiza kampanii z Super Bowl i ich skuteczności na podstawie badań Ipsos. Co możemy z nich wyciągnąć jako polscy marketerzy? Czego możemy się od nich nauczyć i ukraść z dumą? Bo przecież kreatywność reklam podczas SuperBowl może sprzedać nie tylko wtedy, w tym krótkim czasie, ale może być inspiracją do bardziej odważnego myślenia o codziennych kreacjach. Jak mierzyć i interpretować efektywność kreatywności – i dlaczego te dane powinny mieć większy wpływ na decyzje marketingowe?
12.10 Kreatywna efektywność: tak to się robi w Polsce!
Tomasz Misiukiewicz (Przestrzeń)
Sesja oparta na konkretnych przykładach kampanii z polskiego rynku, w których kreatywność przełożyła się na wyniki i rozbiła bank nagród zarówno za efektywność (Effie), jak i za kreację (KTR, Innovation).
Na scenie staną duety klient + agencja, które zdradzą kulisy tworzenia najbardziej kreatywnych i efektywnych polskich kampanii. Jedną z nich będzie „Matura z WFu” marki Decathlon – kampania, która pokazała, że sportowa edukacja może być angażującym tematem społecznym.
Zajrzymy do kuchni: kto kogo musiał przekonać, gdzie trzeba było postawić na swoim, a kiedy odpuścić. Jakie były wątpliwości, jakie napięcia i dlaczego właśnie ta odwaga i upór przełożyły się na wyniki, nagrody i wpływ. Gościa Tomasz Misiukiewicza poznacie już niebawem!
12.30 Dlaczego kreatywność się opłaca – i jak przekonać do tego CEO?
Magdalena Kosińska (Marketing Director CEE, Versuni)
Sceniczna rozmowa 1:1 między General Managerem a CMO, która konfrontuje dane, case’y i wskaźniki z codzienną rzeczywistością biznesu. To spotkanie dwóch różnych perspektyw – marketingowej i zarządczej – zderzenie argumentów, stylów myślenia i języków. Jak mówić o kreatywności, by została potraktowana jak inwestycja, a nie ryzyko? Jak sprzedać pomysł, zanim sprzeda się produkt? Debata, która pokaże, że wspólny cel – wzrost – nie zawsze znaczy to samo dla obu stron stołu, ale mimo tego warto do niego dążyć. Gościa Magdy Kosińskiej poznacie już niebawem!
12.50 5 dowodów na to, że kreatywność sprzedaje
Katarzyna Chodacka, Strategy & Operations Director, SAR, Marta Krasowska, Ipsos
Esencja całej ścieżki: pięć mocnych tez, każda oparta na danych, każda gotowa do użycia w rozmowie z zarządem, klientem czy zespołem. Zgromadzimy wszystko, co najważniejsze, i pokażemy, dlaczego kreatywność to nie ozdobnik, tylko dźwignia efektywności. Jeśli ktoś jeszcze ma wątpliwości – po tych pięciu dowodach już nie będzie.