Bądź sprytny i nie daj się zwieść, czyli jak w praktyce wymyślać strategie w ultra zmiennej teraźniejszości
#myślenie_dysruptywne #myślenie_iteracyjne #lean #agile #adaptacja #zmienność_rzeczywistości
SCENA PASAŻ
PLANOWANIE STRATEGICZNE
SESJA MODEROWANA
13.45 CZWARTEK, 22 WRZEŚNIA
Współczesna rzeczywistość
wymusiła radykalną zmianę sposobu pracy koncepcyjnej w marketingu. Nikt już nie ma czasu, ani możliwości, żeby prowadzić długotrwałe eksploracje i rozmyślania. Zresztą to i tak okazuje się być mało efektywne, bo dzisiaj najlepiej to robić jak najszybciej, jak najtaniej i jak najczęściej testować pomysły, na które wpadamy. Kluczowy jest zespół koncepcyjny, świadomość procesu i odpowiednia kultura pracy. Wymyślać może niemal każdy, byle przestrzegać kilku ważnych, kontrintuicyjnych zasad czy wskazówek i może właśnie to pozostaje najtrudniejsze. Ważna jest też różnorodność kompetencji i doświadczeń, umiejętność swobodnego porzucania rzeczy, w których zdążyliśmy się już zakochać i otwartość na radykalną zmianę koncepcji w sekundę. Są momenty kiedy liczy się ilość, a nie jakość pomysłów. No i najważniejsze, trzeba jak najszybciej odrzucić dążenie do doskonałości i unikania potknięć i porażek. To z nich uczymy się najwięcej i stanowią immanentną cechę dobrego procesu twórczego w marketingu. Do tego wszystkiego, przy współczesnej pauperyzacji dostępności do wiedzy o procesach iteracyjnych, design thinking itd. itp. mówią już niemal wszyscy, a już na pewno można o tym na różnorodne sposoby przeczytać. Każdy może używać tej metody jak chce i do czego sobie życzy. Ja ze swojej strony opowiem Państwu z mojego praktycznego doświadczenia jak to jest ją na co dzień wykorzystywać do rozwiązywania strategicznych zagadnień związanych z marketingiem i innowacjami, na co uważać, na co mniej, a jakie zalecenia teoretyków można kompletnie zignorować. No i na koniec jak ustrzeć się fantastów metody i jakie ma ona ograniczenia i niedoskonałości.
FESTIWAL INSUMMIT
Tomasz Bartnik
partner,
One Eleven
Założyciel One Eleven. Odpowiada za wizję rozwoju firmy oraz uczestniczy w procesach budowy strategii i opracowywaniu innowacji.
Wcześniej był wiceprezesem i Chief Strategic Officerem w Grupie Saatchi & Saatchi w Polsce oraz uczestniczył w pracach międzynarodowego zespołu nadzorującego działy strategii EMEA. W przeszłości był również partnerem w Corporate Profiles Consulting. Współtworzył i zarządzał zespołami agencji strategicznych oraz działami strategii agencji reklamowych. W sumie strategią para się od ponad 20 lat i posiada bogate doświadczenie w pracy z różnymi kategoriami produktowymi, markami i wyzwaniami. Jest także wielokrotnym laureatem i jurorem Effie, a od 3 lat członek Komitetu Organizacyjnego tego konkursu. Współpracownik do projektów społecznych przy PRB. Członek Rady Edukacyjnej SAR i Rady Programowej SSM SAR. Wykłada na MBS by Effie oraz SSM SAR.
Za swoją najważniejsze cechy uważa progresywność i otwartość w myśleniu, oraz umiejętność szybkiej adaptacji do okoliczności, zmiany metody czy wykonania radykalnego pivotu koncepcyjnego. Jak sam twierdzi – jedyną stałą w jego pracy jest zmiana.