Między lifehack’ami a darciem pierza – czego Polki szukają w internecie?
#badaniajakościowe #insighty #mediaikultura #kobietywpolsce #genZ #genY #genX #genSilver #media #mediaspołecznościowe #rozrywka #prawdziwafikcja
SCENA PLAC
KOBIETY
SESJA MODEROWANA
16.05 PIĄTEK, 23 WRZEŚNIA
Wiele kobiet w sieci – przede wszystkim w mediach społecznościowych – szuka wspierającej społeczności. Grupy tematyczne na Facebooku – rozwojowe, hobbystyczne, zrzeszające kobiety w podobnej sytuacji życiowej (młode matki, kobiety samotne) czy konta blogerek/ów, influenserek/ów to przestrzeń, w której wiele Polek czuje się zrozumiana i wysłuchana.
Jednocześnie kobiety deklarują, że mają trudność z weryfikowaniem informacji w internecie, a dodatkowo obawiają aktywnie uczestniczyć w tworzeniu treści ze względu na hejt – boją się krytyki i mowy nienawiści.
Nieweryfikowalność prawdy w internecie sprawia, że zamiast skłaniać do dociekań, co jest prawdą, łatwiej uwierzyć w bezpieczną “prawdziwą fikcję” i w ten sposób uciąć spekulacje.
W trakcie swojego wystąpienia będziemy odwoływać się do insightów zdobytych podczas rozmów z kobietami z generacji Z, Y, X i Silver, które prowadziłyśmy jesienią 2021 roku.
Anna Buchner
Head of Research
Ciekawość
Doktor nauk społecznych, socjolożka i antropolożka z ponad 15-letnim doświadczeniem. Członkini Centrum Humanistyki Cyfrowej IBL PAN oraz Komitetu Dialogu Społecznego przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Specjalizuje się w badaniach kultury, nowych mediów, kompetencji cyfrowych i stylów życia. W pracy wykorzystuje warsztat badań jakościowych, ilościowych i etnograficznych.
Katarzyna Fereniec-Błońska
Senior Research Manager
Ciekawość
Ponad 10 lat międzynarodowego doświadczenia w prowadzeniu badań społecznych i komercyjnych. Doświadczenie zdobywała w Kantarze oraz paryskim Ipsos, gdzie prowadziła globalny projekt łączący badania ilościowe, social listening i AI. W zespole badawczo-projektowym Ciekawość projektuje
i realizuje badania jakościowe i ilościowe, tworzy rekomendacje dla klientów, prowadzi warsztaty.