AI – sojusznik czy wróg mediów?
Sztuczna Inteligencja Obawy wobec AI Dezinformacja Wdrażanie AI AI w mediach cyfrowych Wiarygodnośćmediów Pragmatyzm Segmentacja Konsumpcjatreści Odpowiedzialność BadaniaAIMI
NOWE MEDIA
SESJA MODEROWANA
15:55 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
W naszym wystąpieniu skupimy się na głównej obawie wobec AI, czyli dezinformacji. Jest to bariera, którą zidentyfikowaliśmy w badaniu ilościowym zrealizowanym pod koniec roku 2024, kluczowa dla wszystkich segmentów Polaków ze względu na podejście do sztucznej inteligencji: od Entuzjastów Wow, po Przestraszonych. Pogłębimy, czym jest dezinformacja w świecie AI, czego tak naprawdę boją się ludzie, na ile to zjawisko faktycznie ich dotyka i jakie ma konsekwencje. Walka z dezinformacją jest kluczowym wyzwaniem przede wszystkim w świecie mediów, których głównym filarem powinna być rzetelność. W kontekście błyskawicznego rozwoju AI, wiarygodność mediów staje się jeszcze bardziej potrzebna. Jednocześnie, media muszą dostosować się do dynamicznych zmian technologicznych, aby „nie wypaść” z rynku. Konieczne jest zatem pogodzenie obu potrzeb. Opowiemy, jak insighty z badań pomogły marce Onet skutecznie wdrażać AI, adresować bariery, budować korzyści, „oswajać” sztuczną inteligencję w swoim biznesie, jednocześnie pozostając wiarygodnym medium.
Barbara Krug

Prezeska,
Zymetria

Doktor matematyki ze specjalizacją statystyka matematyczna. Współzałożycielka i Prezeska Zymetrii, którą wraz z Edytą Czarnotą i zespołem pasjonatek i pasjonatów rozwija już od 12 lat. Od ponad 25 lat zajmuje się badaniami, wspiera firmy w róznych branżach w rozwoju innowacji, komunikacji, tworzeniu strategii. Twórczyni autorskich rozwiązań w badaniach, szczególnie lubi wyciskać z danych insighty, których na oko nie widać.
Weronika Żołądek

User Data & Insight Project Manager
Ringier Axel Springer Polska

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Choć początkowo przekonana, że będzie działać w branży reklamowej, przypadek sprawił, że odkryła badania. I poszło – ta relacja trwa już ponad 15 lat. Jakościowo-ilościowe umiejętności zdobywała w agencjach badawczych i po stronie klienta. Ma doświadczenie w badaniach segmentacyjnych, trackingowych, testach konceptów i komunikacji, NPD, eksploracjach, ewaluacjach – gromadząc szeroką wiedzę na temat konsumenta, produktów i usług. Obecnie odpowiedzialna za badania marketingowe w Ringier Axel Springer Polska, gdzie wspiera m.in. strategów, brand managerów, produktowców. Pozyskuje wiedzę o użytkownikach i insighty przekładające się na rozwój istniejących marek oraz tworzenie nowych rozwiązań. Z oddaniem gra w Fortnite’a i czyta mangi z gatunku slice of life.