Blake Carrington czy Ingvar Kamprad? – Jacy naprawdę są zamożni i bogaci Polacy?Fantastyczne sny i jak je znaleźć? Potężny raport o śnie w polskich domach
#lifestyle #values #bogactwo #zamożni #bogaci #targetgroup #komunikacja #portretkonsumenta #corobikasa #newmoneyoldmoney #polscybogacze #sukcesja #wartości #napięcia #klasaspołeczna #majętność
SNY, DOMY, BOGACTWO
SESJA MODEROWANA
12:05 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Na przestrzeni ostatnich lat w Polsce przybywa osób zamożnych i bogatych. Mimo rosnących cen, rosną również wynagrodzenia i analizy wskazują, że dochód, który zostaje Polakom do dyspozycji po opłaceniu rachunków jest coraz większy. Co więcej – prognozy mówią, że w najbliższym czasie liczba najbogatszych będzie nadal się zwiększać.
Interesująca jest też specyfika polskiej zamożności, która realnie miała szansę się wykształcić w ostatnich 36 latach. W odróżnieniu od krajów Europy Zachodniej, nie mamy wielopokoleniowej historii przemysłowców, bankierów czy handlowców, których majątek kumulował się wiekami. Polscy zamożni to głównie wytwór ostatnich 4 dekad, które charakteryzowały spektakularnymi zmianami. Zmiana systemu gospodarczego oraz dynamiczny jego rozwój, rozwój technologiczny i oraz rynków kapitałowych, wstąpienie do Unii Europejskiej i wolny handel, to czynniki, które sprawiały, że szanse na wzbogacenie się miały różne grupy i warstwy społeczne.
W naszym wystąpieniu opowiemy o tym, kim są zamożni Polacy, jakie mają potrzeby i obawy. Wyjdziemy poza perspektywę stricte finansową i spojrzymy na nich w szerokim kontekście – jakie wartości są dla nich najistotniejsze, jak spędzają wolny czas, z jakim nastawieniem patrzą w przyszłość, jak się czują z posiadanym majątkiem, jakie mają plany życiowe?
Przekazana przez nas wiedza pozwoli dobrze zrozumieć tę grupę, obalić pewne stereotypy, zweryfikować swoją strategię komunikacji kierowanej do zamożnych Polaków.

Iwona Wilmowska
Client Director
Toluna
Psycholog ekonomiczny, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, posiada doktorat z psychologii społecznej. Od 2007 lat związana z ilościowymi badaniami marketingowymi: najpierw przez wiele lat w zespole ilościowym w Ipsos Poland, następnie w USP Zdrowie, obecnie Client Director w Toluna.

Karolina Marcinkowska
Senior Consultant
Research Collective
Badaczka jakościowa z ponad 10-letnim doświadczeniem w analizie zachowań, potrzeb i motywacji konsumentów a także w badaniach marek, produktów i komunikacji. Swoją karierę rozpoczęła w Fundacji STOCZNIA, realizując projekty społeczne. Następnie przez kilka lat pracowała jako badaczka jakościowa w Millward Brown (obecnie Kantar Polska), współpracując z klientami z różnych branż. Przez kilka lat, jako niezależna ekspertka, wspierała różne agencje badawcze, m.in. IQS, Almares, Difference i Zymetrię. Obecnie działa z zespołem Research Collective. Jej specjalizacją są badania konceptów i komunikacji, ale sercem najbliżej jej do badań z zakresu ecommerce i user experience. Po godzinach rozwija swoją markę w świecie online, uczy się gry na handpanie i trenuje jogę śmiechu.

Anna Wydra-Kalita
Senior Specialist
ING Bank Śląski
Badaczka ilościowa z 6-letnim doświadczeniem w badaniach marketingowych. Doświadczenie zawodowe zaczęła zdobywać w firmie IPSOS pracując w zespole zajmującym się badaniami komunikacji marek, pracując nad badaniami zarówno ilościowymi, jak i jakościowymi. Obecnie pracuje w ING Banku Śląskim jako badaczka, wspiera marketing realizując badania zajmujące się testem komunikacji, trackingami marki, insightami pod komunikacje. Dodatkowo w swojej pracy analizuje nastroje społeczne, obserwuje analizy rynkowe, jest stałą bywalczynią na stronach GUSu, CBOSu, BIKu. Zawodowo specjalizuje się w badaniach marketingowych, jednak największą satysfakcję dają jej badania i projekty społeczne. Po godzinach Terraformuje Marsa, zbiera Odjechane Jednorożce i próbuje wygrywać w Talizmana (fanka gier planszowych).