Chińska niewierność polskich e-shopperów. Jak się ma ekspansja Temu do “lojalności” Polaków wobec Allegro i co to nam mówi o „lojalności” klientów wobec marek?
#wzrost #growthhacking #penetracja #strategia #udziałyrynkowe #lojalność #mitymarketingowe #sharp #nowemodelebiznesowe
MADE IN CHINA
SESJA MODEROWANA
14:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
W ciągu ok. 2 lat od pojawienia się na polskim rynku, Temu wg danych Media Panelu prześcignęło Allegro pod względem liczby unikalnych użytkowników (osób odwiedzających platformę). Co zrozumiałe, wiele osób w Allegro głowi się, jak się zachować wobec tego zagrożenia, tym bardziej, że oprócz Temu do polskich e-kupujących szeroko uśmiechają się także Shein i AliExpress.
Szczególnym powodem do zmartwień jest to, że z marek tych wyjątkowo chętnie korzystają osoby, które chciałoby się nazwać najbardziej lojalnymi allegrowiczami. Co to jednak za lojalność, skoro są w stanie poświęcić ją dla elektrycznej szczoteczki do mycia zębów za 5 zł? Czy tak się postępuje z lovebrandem, który dał światu reklamę świąteczną z dziadkiem (i wiele innych)? Otóż… tak. Bo “lojalność”, jeśli koniecznie chcemy używać tego słowa, nie ma zwykle nic wspólnego z monogamią a osoba, która kupuje obieraczki na Temu, smartfona na Amazonie i karmę dla psa na zooplus wydaje na Allegro więcej, niż ta, która tych serwisów nawet nie zna.
Dowody? Pokażemy.

Piotr Kławsiuć
Ekspert ds. badań marketingowych
Danae
Badacz marketingowy z 14-letnim doświadczeniem, członek PTBRiO. W poprzednich wcieleniach: absolwent socjologii UMK (praca magisterska: „Dlaczego ludzie robią zdjęcia”), dziennikarz, rzecznik prasowy organizacji pozarządowej. Jako badacz współpracuję głównie z firmami z branż: e-commerce, gier losowych, finansowej i energetycznej. Realizując badania marketingowe (wizerunkowe, U&A, segmentacyjne, satysfakcyjne) najchętniej szukam odpowiedzi na pytania: „kto?”, „jak?” i „dlaczego?” i trochę się nudzę przy pytaniach o średnią wartość wydatków.

Łukasz Bielewicz
Consumer and Market Insights Manager
Allegro
Na co dzień pomagam dopasować komunikację Allegro do potrzeb i oczekiwań Kupujących, a także – a może przede wszystkim – oczekiwań tych, którzy jeszcze nie kupują na Allegro. Z wykształcenia: socjolog, ponad 20 lat doświadczenia w badaniach rynkowych. Przez wiele lat zdobywał doświadczenie w różnych agencjach badawczych, m.in. Pentor RI, GfK, czy też jako szef zespołu badawczego w Kantarze. Specjalizuje się w badaniach komunikacji i strategii marki, a także znajdowaniu odpowiedzi na trudne biznesowe pytania.