INSUMMIT nav logo
Cyfrowe kompetencje pokolenia alpha – czego i jak warto uczyć uekranowione dzieci.
#ekrany #pokolenie_alpha #cyfrowe_kompetencje #edukacja #digitalizacja #nowe_media
SCENA PASAŻ
MŁODZI
SESJA MODEROWANA

10.05 PIĄTEK, 23 WRZEŚNIA

Szybkie przestawienie masowego systemu nauczania w czasie pandemii na zdalną naukę i ograniczenie do sieci wielu aspektów funkcjonowania dzieci odsłoniło problemy kompetencji cyfrowych. A to znacznie więcej niż sprawna obsługa komputera czy telefonu. Jak wygląda digitalizacja różnych obszarów życia pokolenia alpha: 7-15 latków, których sprawność w sieci i na ekranach podziwiają rodzice? Jakim przeobrażeniom uległy obszary rozrywki, nauki, sportu naszych dzieci? Jak szkoła może wspierać kompetencje cyfrowe, takie jak bezpieczne zachowania w sieci, programowanie, selekcja informacji? Na co i w jaki sposób stawia się w krajach Europy Zachodniej?
Małgorzata Wyczańska

UX Designer
Nowa Era

Ze światem cyfrowym związana od 2007 roku. Od początku 2022 jest UX Designerką i Researcherką w projektach cyfryzacji edukacji w największym wydawnictwie edukacyjnym w Polsce – Nowa Era. Wydawnictwo jest liderem rynku podręczników dla szkół podstawowych i średnich w Polsce, należy do międzynarodowej grupy Sanoma Learning. Wcześniej w branży medycznej, jako UX Designer i Team Lead w LUX MED gdzie zajmowała się cyfrowymi usługami dla pacjentów (Portal Pacjenta) i budowała zespół design i badań. W latach 2011-2018 w Centrum Badania i Rozwoju Produktów Bankowych Banku CitiHandlowy. Karierę zaczynała w grupie Gemius jako badaczka produktów cyfrowych z wielu branż i współtwórczyni metod badawczych online.
Joanna Kopeć

Senior Media Research Executive
Nielsen

Joanna Kopeć – socjolożka, badaczka rynku i mediów. Od początku kariery zawodowej związana z badaniami, dostarczała użytecznej biznesowo wiedzy o motywacjach, zachowaniach i zwyczajach konsumentów i widzów i ich przełożeniu na biznes. W Nielsenie doświadczenie w badaniach marketingowych przekuwa w nową perspektywę patrzenia na dane o widowni, oglądalności i trendach w Polsce i na świecie. Prelegentka badawczych, marketingowych i mediowych konferencji branżowych (IAB Forum, Kongres PTBRiO, CyberResearch, MultiscreenDay, PIKE). Autorka raportu Wideonauci 2021; członkini PTBRiO.