Czy kupię tu BlackOut Box? Tak – jest na energetykach! Jak ludzie w Polsce zniosą Blackout i jak można ich w tym mądrze wspomóc? Rola firm, marek i instytucji w kształtowaniu gotowości konsumenckiej i obywatelskiej na kryzysy energetyczne.
#Blackout #Brak energii #ŚwiadomośćEnergetyczna #BlackoutBox – akcesoria na brak prądu #strategie na braki #kominikacjakryzysowa #zachowaniaspołeczne #zasoby #dynamikaspołeczna #transformacjaenergetyczna
FENOMENY
SESJA MODEROWANA
14:45 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Blackout – czyli brak prądu – to nie tylko wyzwanie energetyczne, ale również społeczne i psychologiczne. Bo kiedy gaśnie światło, znika też łączność, dostęp do jedzenia, wody, ciepła, płatności… i nawet do nałogów. Podczas naszego wystąpienia pokażemy, jak różne grupy demograficzne w Polsce postrzegają to zagrożenie, jakie mają strategie radzenia sobie i czego oczekują od marek, usług i instytucji. Pokażemy także, co już dziś wiemy o poziomie przygotowania społeczeństwa – i jak można go mądrze wspierać. Wykorzystamy przykłady z innych krajów, m.in. z Hiszpanii, by pokazać realne i pozytywne scenariusze działania. Opowiemy o narracjach konsumenckich, ale i o konkretach – takich jak „blackout box”, generator i gotowanie z ogniem. W tle przewijać się będzie napięcie: technologia vs. natura i lokalność. To sesja z pogranicza badań, strategii i społecznej odpowiedzialności – dla marek, które chcą być realnie potrzebne. To proces od lęku po samodzielność i niezależność.
Katarzyna Król

Head of Sustainability Insigts & Research
Zymetria

Badaczka i konsultantka z ponad 20-letnim doświadczeniem w czołowych agencjach badawczych. Łączy wiedzę z obszaru human insight, sustainability i komunikacji. Wspiera marki, usługi i społeczeństwo w zrównoważonym rozwoju w opraciu o 4 filary: nauka, badania, inno-tech i kreatywne metody pracy. Edukatorka klimatyczna, ekspertka Climate Leadership przy United Nations Environment Programme. Mama dwóch synów i pasjonatka Himalajów, gdzie doświadcza BlackOutów.
Iga Cichoń

Senior Consultant
Zymetria

Absolwentka Etnologii I Antropologii Kulturowej na UW. Współpracowała z agencjami: Izmałkowa, Qualio, Data Tribe, obecnie Zymetria – związana z badaniami jakościowymi – szczególnie etnografią i analizami kulturowymi. Uczestniczyła w badaniach społecznych w ramach projektów w Polsce a także w dwuletnim projekcie na Ukrainie prowadzonym w ramach badań Uniwersytetu Warszawskiego, oraz projektach dokumentacyjnych kulturę i etniczność mieszkańców Ukraińskich i Polskich Karpat. Prywatnie pasjonatka krajów Azji Centralnej, organizatorka wypraw w góry Tadżykistanu, Pakistanu, a także Afagnistanu, wspierająca lokalną społeczność projektami pomocowymi. Publikuje reportaże w magazynie podróżniczym KONTYNENTY, oraz w TRAVEL MAGAZIN.