Faceci są fajni! Czyli co dzisiaj chcą usłyszeć o sobie mężczyźni
Męskość Gender Menpowerment Nowe podejścia do męskości
MĘŻCZYŹNI
SESJA MODEROWANA
14:05 WTOREK, 23 WRZEŚNIA
Pomysł na wystąpienie zrodził się, ponieważ w ostatnich latach pracy badawczej zwróciłem uwagę, że mężczyźni czują się marginalizowani w komunikacjach marketingowych. Jednocześnie żaden ze „wzorców męskości” obecnych w kulturze (ten bardziej tradycyjny ani ten bardziej nowoczesny) nie tylko z nimi w pełni nie rezonuje, ale nawet – wywołuje silne napięcie. Mężczyźni czują się więc uwięzieni między dwoma wykluczającymi się modelami, z którymi się nie identyfikują. W pracy badawczej zacząłem więc szukać odpowiedzi na to z czego wynika poczucie marginalizacji w narracji, dlaczego nie czują silnego związku ze współczesnymi „wzorcami męskości”. Chciałem też zrozumieć jakie kryją się za tymi uczuciami napięcia i jakie pragnienia. Wystąpienie skupia się na opowiedzeniu o żyjących dzisiaj w Polsce różnych mężczyznach z perspektywy „czułego narratora”: przedstawieniu insightów ujawniających się w (często nieoczekiwanych) momentach styku mężczyzn z różnymi [1] wydarzeniami i postaciami współczesnej kultury i świata (popularność Elona Muska, Sławomira Mentzena, Dawida Podsiadły, Joe Rogana, Andrew Tate’a, Jordana Petersona, Tomasza Milera, Kamila Pawelskiego (Ekskluzywnego Menela), Kamila Nowaka (BlogOjciec) etc.); [2] komunikacjami marketingowymi (męskie postaci w szerokim spektrum reklam od Old Spice przez McDonald’s po Finisha) oraz [3] wydarzeniami z ich życia interpretowanymi w kontekście sukcesów i porażek na polu męskości.
Wojciech Giza

Senior Discovery Consultant
CPC: Brand Consultants/strong>

Socjolog specjalizujący się w jakościowych badaniach rynku od 2009 roku, ale z badaniami związany już od roku 2004. W CPC od roku 2013. Pracował przy projektach z różnych kategorii: FMCG, OTC, motoryzacyjnej, ubezpieczeniowej, shopperowej, zakupów online i innych. Lubi poznawać nowe kategorie i odkrywać insighty. Doświadczenie zdobywał posługując się różnymi metodologiami – wywiadami, grupami fokusowymi, etnografią – do których stara się włączać nowe techniki.