INSUMMIT nav logo
That girl czy trad wife? O tiktokowych wzorcach kobiecości
#tiktok #płeć #kobiecość #lifestyle #trendy
SCENA PLAC
KOBIETY
SESJA MODEROWANA
15.25 PIĄTEK, 23 WRZEŚNIA
Ręka uzbrojona w widelec zawisa nad tosterem, nad głową widoczny napis „kiedy ktoś z twoich znajomych ogłasza zaręczyny, ciążę albo zakup nowego domu”, wszystko w takt wesołej piosenki „everyday I’m a little closer to sticking my fork into the f*** toster”. Scrolluję dalej. Co powinnam kupić, aby w tym sezonie wyglądać jak Matilda Djerf, ikona estetyki clean girl. Scroll. Dzień z życia tradycyjnej żony – blondynka w długiej spódnicy instruuje, jak przyrządzić śniadanie dla męża. Scroll.
W tym wystąpieniu razem poscrollujemy TikToka – przybliżę ci klika popularnych trendów (dowiesz się kim jest Trad Wife, That Girl czy Coastal Grandma) i opiszę je w kontekście znanych z offline’owego świata wzorców kobiecości. Czy to co oferują nam użytkowniczki TikToka to zupełnie nowa kobiecość zamknięta w nowych, płynnych ramach? A może tylko digitalowe wersje dobrze znanych nam Matek Polek lub zorientowanych na karierę kobiet sukcesu?

FESTIWAL INSUMMIT

Agata Groszek

Strategy and Insights Specialist
Havas Media Group>

Socjolożka z wykształcenia i zamiłowania, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, od czterech lat związana z badaniami rynku. Pierwsze badawcze kroki stawiałam w Ipsos, działając w obszarze badań ilościowych dla branży FMCG. W Havas Media Group odpowiadam za badania ilościowe, współtworzę raporty trendowe oraz syndykatowe. Pasjonuje mnie popkultura, nowe trendy i zmiany zachodzące w naszym społeczeństwie.