To nie jest kraj dla siwych ludzi?
Silvers, Boomers/Gen X, Silversi contra Gen Z, Marketing, Demografia TG’s, Insighty, Generacja 50+, Strategia marketingowa, Przyszłość
SILVERS
W SIECI
12:05 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
JAKIE BĘDZIE? Wystąpienie będzie interaktywne, między innymi zaprosimy uczestników do quizu.
O CZYM BĘDZIE? Wkładamy kij w mrowisko…
Mimo, że temat Silversów pojawia się od paru lat dosyć intensywnie, to nie rozumiemy, dlaczego grupa 50+ jest niemal kompletnie ignorowana przez Marketerów.
Aż 90% briefów badawczych to TG 25-45lat, mniej niż 10% briefów to badania dotyczące TG powyżej 50 r.ż.
Oczywiście, że niektóre branże są bardziej, inne mniej odroczone, od tematu starzenia się społeczeństwa. Np. widać, że temat zaczyna się w Polsce od “rynku pracy” . Ale jest to temat, z którym, prędzej czy później, każdy Marketer będzie się mierzył.
My, chcemy położyć nacisk właśnie na perspektywę Marketerów i zrozumieć, z czego ten opór wynika…
Jaki jest problem? Że to nie jest sexy mówić o i do 50+?
Oczywiście, że to wynika z kulturowego uwielbienia młodości i stereotypów, ale chcemy dotrzeć głębiej, do sedna..
Dodatkowo, nie ma głębokiego zrozumienia tej TG, która jest postrzegana często stereotypowo i traktowana homogenicznie! A przecież to nie tylko osoby z siwizną, z problemami ze stawami, ani tylko aktywni, wysportowani 50+ latkowie.
W naszym wystąpieniu, nie mówimy, zmieńcie i targetujcie teraz do ludzi starszych – tylko mówimy: spróbujmy zastanowić się, jakie są możliwe rozwiązania:
- tworzysz nową markę od A-Z dla 50+ [ na razie głównie Pharma]
- robisz line extension rozszerzasz portfolio marki [ przykłady]
- albo najciekawsza dla nas opcja: tworzysz uniwersalną komunikację, która trafia do Silversów, ale nie alienuje młodych. Lub odwrotnie: jest do młodych, ale nie alienuje Silversów [przykład najnowszej reklamy Malibu lub reklam Dove i inne]
Są dowody badawcze na to, że pewne wartości dojrzałych konsumentów są atrakcyjne dla bardzo młodych ludzi 20+ . Odpowiadają na ich deficyty, lęki, przebodźcowanie, zagubienie. Dlaczego zatem nie próbować znaleźć wartości, które są uniwersalne dla obu grup.
Skonfrontujemy te bariery i rozwiązania z Marketerami z PL i usłyszymy perspektywę jak jest na świecie.

Kasia Gala-Zatorska
założycielka / właścicielka
GLIMPSE
Absolwentka UW, Wydział Psychologii i Socjologii. Dyplom z psychologii społecznej. Ukończyła studia w 1996 r. Stypendystka i laureatka programu UNDP United States of America. Na IV roku studiów rozpoczęła pracę w instytucie Pentor (1 rok), następnie w kluczowych instytutach badawczych: SMG/KRCMillward Brown (4 lata), F-Squared (2 lata) Case inquiry (4 lata), 4P research mix (5 lat). Następnie własna agencja Glimpse od 2008 r.
Badacz praktyk od 1994 r. Moderator szczęściara: non-stop moderowanie przez ostatnie 30 lat, czyli pozyskiwanie insightów z pierwszej ręki, a nie tylko z pozycji fotela prezeski pozwoliło zdobyć wiedzę o konsumencie i rejestrować zmiany w zachowaniach, postawach, przekonaniach przez 3 dekady.
W branży dzięki Prof. Annie Gizie, Krzyśkowi Tomczakowi i paru innym osobom. Wykształciła ponad 10 młodych badaczy. Jest jedynym wyłącznym dostawcą badań jakościowych dla największego instytutu badań jakościowych i mediów w Niemczech, Rheingold Institute. Od dwóch dekad współpracuje z instytutami z Hiszpanii, UK, Francji, Rumunii, Węgier, Czech.
Nie ma parcia na szkło, chyba, że ma coś istotnego do powiedzenia do branży badawczej i marketingu.

Faustyna Białous
Junior Researcher
GLIMPSE
Z Glimpse związana od 2021 roku, od 2023 pracuje jako badaczka jakościowa. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego (filologia polska), pracę licencjacką poświęciła stereotypom kobiecej starości w literaturze oraz ich przełamywaniu. Obecnie studentka II st. na Wydziale Socjologii UW (język i społeczeństwo).