INSUMMIT nav logo
Wideonauci na oceanie rozrywki – jak widzowie nawigują wśród różnych treści wideo, ekranów i mediów
#media #potrzeby #telewizja #streaming #nowe_media #strategie_wyboru
BUTELKOWNIA
TV, VIDEO i PODCASTY
SESJA MODEROWANA

10.45 PIĄTEK, 23 WRZEŚNIA

„Czas lockdownu był tak ciężki, że szukaliśmy już wszędzie czegoś do oglądania.” (uczestniczka badania etnograficznego, lat 34, mieszkanka dużego miasta). Co nam zostaje po pandemii? W aspekcie rozrywki z pewnością abonamenty do płacenia. Część usług, z których widzowie zaczęli korzystać w czasie ostatnich dwóch lat może nie przetrwać powrotu do normalności. Ale to, co z pewnością pozostanie, to rozbudzony apetyt na wideohistorie oraz świadomość obfitości treści wideo i źródeł, z których można korzystać.
W sytuacji, w której o uwagę, czas i nierzadko pieniądze widzów walczą coraz to nowe platformy czy serwisy, pokażemy jak Polki i Polacy uporządkowali i skategoryzowali świat wideo, jak swobodnie nawigują po źródłach treści, ekranach, mediach i jakie potrzeby zaspokajają. Zaprezentujemy też, jakie są tego implikacje dla rynku reklamowego.
Chcemy holistycznie pokazać świat wideorozrywki łącząc różne perspektywy badawcze: dane behawioralne z pomiarów telemetrycznych, badania etnograficzne i badania ilościowe tak, aby nadać kontekst temu co, ile i jak oglądają widzowie w Polsce, przede wszystkim zaś odpowiedzieć na fundamentalne pytanie „dlaczego?”.
Joanna Kopeć

Senior Media Research Executive
Nielsen

Socjolożka, badaczka rynku i mediów. Od początku kariery zawodowej związana z badaniami, dostarczała użytecznej biznesowo wiedzy o motywacjach, zachowaniach i zwyczajach konsumentów i widzów i ich przełożeniu na biznes. W Nielsenie doświadczenie w badaniach marketingowych przekuwa w nową perspektywę patrzenia na dane o widowni, oglądalności i trendach w Polsce i na świecie. Prelegentka badawczych, marketingowych i mediowych konferencji branżowych (IAB Forum, Kongres Badaczy, CyberResearch, MultiscreenDay, PIKE), prowadzi warsztaty i sesje insightowe, członkini Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Magdalena Tędziagolska

właścicielka firmy
Badania i Działania (dawniej Research Eye)

Socjolożka, badaczka społeczna i marketingowa, trenerka i facylitatorka. Od kilkunastu lat dostarcza klientom z trzech sektorów (biznes, NGO, publiczny) użyteczne wyniki badań i towarzyszy im w przekładaniu zdobytej wiedzy na strategie marek, organizacji oraz nowe projekty. Specjalizuje się w badaniach eksploracyjnych i ewaluacyjnych, zwłaszcza w takich obszarach jak media, edukacja, dyskryminacja i empowerment. W tematyce mediów i nowych technologii ma na swoim koncie m.in. badania konsumpcji treści wideo przez młodych ludzi, diagnozę korzystania z „pirackich” treści wideo, oceny potencjału nowych formatów i serwisów, badania komunikacji marek. Współautorka publikacji o użytecznych badaniach dla nie-badaczy z branży edukacji i kultury; współautorka książki „Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?”. Prowadzi warsztaty strategiczne i kreatywne, szkolenia z zakresu metodologii badań, pracy z wynikami. Członkini PTBRiO i Stowarzyszenia Trenerów STOP.

FESTIWAL INSUMMIT