Wszystko, Wszędzie, na Ra… Ty – czyli pokolenia w erze odroczonej rzeczywistości
pokolenia BB, X, Y, Z, rynek finansowy, rynek kredytowy, konsumpcja, zakupy, ecommerce, fintech, embeded finance, data science
PIENIĄDZE
SESJA MODEROWANA
12:25 ŚRODA, 24 WRZEŚNIA
W świecie rosnącej dostępności rozwiązań umożliwiających rozłożenie płatności w czasie – od klasycznych kredytów ratalnych, pożyczki gotówkowe, przez karty, aż po embeded finance – warto przeanalizować: jak te instrumenty wpływają na codzienne decyzje zakupowe Polaków? I jak korzystają z nich różne pokolenia? Czy wzrost dostępności do różnych form finansowania potrzeb zmieniają poziom zadłużenia Polaków i wpływa na poziom kontroli nad swoimi zobowiązaniami i budżetem domowym? Wyjdźmy poza deklaracje i spójrzmy w rzeczywiste dane! Na podstawie danych o zadłużeniu 25 milionów Polaków, powiemy jak jest naprawdę W naszym wystąpieniu pokażemy, które formy finansowania są wybierane najczęściej jako pierwszy sposób pokrycia kosztów zakupów, jak wpływają na dalsze decyzje konsumenckie, oraz kto najlepiej radzi sobie z ich obsługą. Na podstawie rzeczywistych danych o zobowiązaniach finansowych Polaków przeanalizujemy, w jaki sposób Baby Boomersi, X, Y, Z-ki wspierają swoje budżety domowe zewnętrznym finansowaniem i jak zarządzają terminowością płatności. Odpowiemy też na pytanie, czy rosnąca łatwość finansowania zakupów to trwała zmiana stylu konsumpcji, a może wyzwanie wymagające większej edukacji finansowej.
Paweł Wyborski

Lider obszaru Rozwoju AI i Biznesu Data Science
BIK

Ekspert w dziedzinie budowania nowoczesnych produktów i usług technologicznych opartych o dane, zaawansowaną analitykę i sztuczną inteligencję. Swoje ponad 20 letnie doświadczenie budował w branżach telekomunikacyjnych, e-commerce i finansowa, gdzie odpowiadał między innymi za realizację projektów z obszaru GenAI, Data Science, Customer Intelligence, Marketing Automation oraz Location Intelligence. Swoje doświadczenie budowała jako przedsiębiorca współtworząc wiele firm min. Data Force Group, gdzie realizował liczne projekty doradcze w zakresie monetyzacji danych dla takich firm jak Orange, Polkomtel, Credit Agricole. W QuarticON, pełnił rolę CTO. W oparciu o chmurę, zbudował technologię wykorzystującej AI w czasie rzeczywistym do personalizacji i marketing automation dla e-commerce. Współpracował z głównymi sklepami internetowymi tj. LPP, Empik, 4F, CCC, Allegro, Euroagd, Sportvision, Zalando, Hepsiburada. Jest inżynierem i absolwentem informatyki na Politechnice Warszawskiej. Jako przedsiębiorca pełnił różne role w organizacjach zarówno po stronie IT jak i biznesu. Prelegent na licznych konferencjach branżowych w Polsce i za granicą w tym m.in. InfoShare, CEBIT, InternetBeta, DEC, eCommerce Expo. W BIK odpowiada za rozwój AI oraz produktów data science, w tym location intelligence.
Paulina Zamojska

Menedżer ds. Rozwoju Produktów i Usług Data Science
BIK

Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie monetyzacji danych oraz wdrażaniu rozwiązań data-driven w środowiskach o wysokiej dynamice biznesowej. Specjalizuje się w obszarach Data Strategy, Customer Intelligence, Location Intelligence, Business Consulting, Artificial Intelligence oraz Marketing Automation. Pracowała przy strategiach data-driven w takich sektorach jak bankowość, telekomunikacja, retail, e-commerce, ubezpieczenia czy automotive. Realizowała liczne, złożone inicjatywy analityczne zogniskowane na rozwoju Customer Experience w obszarach personalizacji, omnichannel, profilowania klientów, next best offer (NBO), segmentacji behawioralnej i koszykowej, customer lifetime value (LTV), cross-sell, up-sell, anty-churn, pricing optimization. Posiada także doświadczenie w Market Research: opracowywanie metodologii badań ilościowych oraz strategicznych insightów. Pracowała m.in. w firmach Orange, SAS Institute, Gemius, Kantar oraz budowała start-upy w obszarze data-driven, ukierunkowane na wykorzystywaniu danych do podejmowania decyzji biznesowych, automatyzacji działań marketingowych oraz budowie innowacyjnych produktów AI. Jest absolwentką matematyki na Politechnice Warszawskiej. Łączy kompetencje technologiczne, analityczne i biznesowe, wspierając organizacje w tworzeniu przewagi konkurencyjnej opartej na danych. W BIK odpowiedzialna jest za rozwój produktów i usług Data Science.