Galaxy Nie z tego świata – case study komunikacji marketingowej Samsunga skierowanej do Gen Z
#komunikacjamarketingowa #reklama #influencermarketing #experience #głodymłodych #casestudy #lovebrand #swiatmlodych #samsung #iqs #genz #SamsungGalaxy
SESJA: JAK MÓWIĆ
13.55
Gen Z to jedna z najważniejszych grup targetowych dla wielu kategorii i marek, dlatego badamy ich namiętnie na różne sposoby. Ale co zrobić dalej z tą wiedzą? Jak ją przekuć na efektywną komunikację marketingową? Czy po roku intensywnych działań można stać się lovebrandem wśród Gen Z?
Na te pytania odpowiemy przedstawiając efekty współpracy marki Samsung z agencją badawczą IQS.
Z wystąpienia dowiesz się jakie są głody (napięcia i potrzeby) Gen Z oraz w jaki sposób je zaadresować w komunikacji marketingowej. Omówimy poszczególne przykłady działań marki Samsung, w tym m.in.: reklamę nawiązującą do prawdziwych realiów życia młodych, teledysk z produktami Samsunga, pierwszą w Polsce reklamę 3D, przestrzeń Galaxy Playground, a także przedstawimy jak przez rok zmieniła się ocena marki Samsung wśród Gen Z.
Magdalena Sielachowicz-Nowakowska
Head of Marketing
Samsung Electronics Polska
Magdalena Sielachowicz-Nowakowska zdobyła doświadczenie m.in. w Samsung Electronics Polska, gdzie od ponad 9 lat, pokazała, że trzeba postawić na ciągłe wyrzucanie się ze strefy komfortu. Każdy kolejny krok przekuwać wiedzę, doświadczenie i nowe spojrzenie, w efektowne i efektywne działania. Ważne, by utrzymać przy tym motywację i kreatywność na wysokim poziomie z ciągłym głodem nowości narzędzi i inspirowania samego siebie.
Dla niej być marketingowcem to wiedzieć czego potrzebują ludzie, jak z nimi rozmawiać, szanować ich inteligencję i poświęcony czas. Stara się zatem tworzyć rozwiązania nietypowe, które łaskoczą wyobraźnię jednocześnie rozbijając pewne stereotypy, zmieniając utarte drogi. Takie np. były kampanie z Wojtkiem Sokołem, dla flagowych smartfonów Galaxy czy coraz bardziej rozwijający się experience marketing inspirowany kulturą reklamową US. Bazujące na nietypowym i nieoczywistym story podparte konkretnym, realnym insight’em.
Magda najbardziej ceni sobie w pracy wyzwanie jakim jest adresowanie potrzeb młodszych konsumentów, do którego podchodzi z pasją, fascynacją, zaangażowaniem i respektem. Dla niej najważniejszy cel, to by marka pomimo upływającego czasu na rynku pozostała nowoczesna, rozumiejąca odbiorcę, świadoma zmian i pokazująca nowe perspektywy – chce tworzyć drogi, z których czerpać mogą inni.
Agnieszka Murawska
Research Project Manager
IQS
Socjolożka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. W branży badawczej od 2017 roku. Pierwsze badawcze doświadczenia zdobywała przy badaniach dla instytucji kultury, w Centrum Badań Opinii Społecznej, a także w agencji badawczej SW Research. Obecnie Research Project Managerka w IQS. Współautorka raportu syndykatowego Świat Młodych 6. Laureatka IX edycji konkursu ‘Zbadaj.to’. Prywatnie reprezentantka Zillenialsów, podróżniczka, a kiedy jest taka możliwość – cyfrowa nomadka.